Sayfalar

3 Mayıs 2012 Perşembe

Anne Sütü

Sütümü arttırmak için;

* Bol bol emziriyorum, bazen sütüm az oluyor ve oğlum saatlerce emmek istiyor, doymuyor. Bıkmıyorum, emziriyorum. Bazen sütüm bol oluyor, artıyor. Artan sütümü sağıp göğsümü boşaltıyorum.

* Günde en az 3 litre su içiyorum. Su içmediğim günlerde anında sütüm azalıyor, tecrübe ile sabittir.

* Günde en az 2 bardak kefir içiyorum. Kefir sütü arttırma konusunda çok yararlı. Ayrıca oğluma da çok yarıyor.

* Ara sıra börülce yapıp yiyorum.

* Sık sık yeşillik yiyorum. Salata yapıyorum.

* Ara sıra 1 çay kaşığı kimyonu suya karıştırıp bir dikişte içiyorum.

* Anne sütünü arttırıcı çayları ilk dönemlerde içiyordum, ancak artık pek içmiyorum.

* Öğün atlamamaya, düzenli beslenmeye dikkat ediyorum.

* Uykumu almaya özen gösteriyorum. Dinlendikçe süt geliyor.

* Mutlu olmaya çalışıyorum. Bazen kendim mutsuz hissedebiliyorum, lohusalığımda sık sık ağlama isteği geliyordu. Böyle zamanlarda yalnız kalmamak, sevdiğin biriyle konuşmak, dertleşmek, biraz kafa dağıtıcı şeyler yapmak, mesela internete takılmak, oğluşumla oyun oynamak, içimden gelmese de kendimi buna zorlamak işe yarıyor. Daha da olmadı, alırım bebeklerimi yanıma veya bırakırım ufaklığımı anneme, alırım büyüğümü yanıma, atarım kendimi sokaklara, derin bir nefes alırım. Biraz alışveriş yaparım. Kafamı dağıtırım. Mutlu olunca süt artar, mutsuz olunca azalır. Tecrübe ile sabittir. Bunu pek çok kadın yaşıyor. Kendimi ifade ederim, ağlamak istediğimi söylerim. İçim sıkılıyor, iyi hissetmiyorum derim ve sevdiklerimden yardım isterim.

* Kendi kendime ben bunu yapabilirim, başarabilirim, süt üretebilirim diye telkinde bulunuyorum.

* Sütümün bebeğime yetebilmesi için Allah'a dua ediyorum.

Bu saydıklarıma dikkat etmezsem anında sütüm azalıyor.

* Nazara inanıyorum, kendime Maşallah diyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder