Sayfalar

11 Mayıs 2012 Cuma

Deniz Baran Hakkında

Deniz Baran'ın 2 yaş civarında iken dikkat çekmek için kendi uydurduğu ve ne zaman babası ile aramızda konuşsak bizi susturarak söylediği tekeleme türü bir oyun:

- Bi ses duydum
- Ne sesi duydun oğlum?
- Deve kuşu sesi duydum.
- Öyle mii! Nasıl ses çıkarır devekuşları?
- Gak gak gak!

Deniz Baran'ın hayali arkadaşı : Kokarca ve canavar! Canavar çok sık sohbet konusu olmasa da, kokarca hayatımızın ve oyunların içindedir. Kokarca nasıl bir hayvandır Deniz Baran? sorusuna verdiği cevap her zaman "iyi bir hayvandır" şeklinde olsa da, yapılan yaramazlıklar genellikle kokarca tarafından yapılmıştır. "Kim kırdı bunu?" "Ben kırdım. Hayır kokarca kırdı." şeklinde hemen her gün bir diyalog geçer aramızda. Ama hakkını yiyemem oğluşumun. Hatasını da kabul eder çoğunlukla. Küçük taşlarla oyun oynarken, tek tek sayar: "bu annenin taşı, bu benim taşım, bu babanın taşı, bu kokarcanın taşı, bu anneannenin, bu Barış Çağan'ın"... Velhasıl kokarca, bizim ailemizin bir ferdidir. Çoğunlukla da Barış Çağan'dan, kimi zaman benden önce gelir. Kendisinden hep bahsedilse de, kokarca ile doğrudan konuşulup sohbet edilmez. Sanki hep kapının arkasındadır da yanımıza gelmez, öyle bir hava vardır. Haaa bu kokarca nerden gelmiştir, nasıl hayatımıza girmiştir bir iki fikrim var ama belki başka zaman anlatırım.

Deniz Baran çok merhametli biridir. Sıcak kanlıdır. Çok hareketlidir. Yerinde durmaz. Sık sık düşer, dengesizdir (yaşı ve hareketliliği sebebiyle), uyumak istemez, uyanmak da istemez. Günde 3 - 3,5 saat civarı öğle uykusu, 9 saat civarı da gece uykusu vardır. Erken uyandırıldığında suratsızdır. Hatta 45-50 dakika boyunca böğüre böğüre ağlar. Bunun dışında güleçtir. Canı çok yanmadıkça ağlamaz. Çok konuşkandır, anlatır ve dinler de. Masal dinlemekten büyük keyif alır. Kendi kuralları vardır. Eşyasına düşkündür. Suyu sever. Her şeyden oyun çıkarır. Canım annem, sen benim bi tanecik akşımsın dediğinde sevinçten, ben seni sevmiyorum, dediğinde üzüntüden ağlatır. Üzdüğünde önce kaçar saklanır. Sonra gelir, sarılır. Kardeşini sık sık öper, sever. Sevgi doludur. Olgundur. Kardeşini kabullenmesi oldukça kolay olmuş, içinde ona karşı bir kin biriktirmemiştir.

Deniz Baran özgür ruhludur. Özeldir. Deniz Baran benim aşkımdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder