Sayfalar

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Planlar

Dünkü temizlik kabusundan sonra, kocama bir daha benden temizlik beklememesini, temizlikçi tutmak istediğimi söyledim. Sen bir kadın ayarla, 15'te bir gelsin dedi.

Annemin bel ve diz ağrıları çok yoğun, büyük ihtimalle yaza ameliyat olacak ve önümüzdeki kış bana yardımcı olamama ihtimali yüksek. Ben işe gidersem, Deniz'in kreşe gitmesi ve eve de yardımcı almam gerekecek! Annem sadece Barış'a bakacak kıza gözetmen olacak, başka da bir şey yapamayacak. Hem Barış elin kızının elinde büyümüş olacak, hem Barış'ın bakıcı masrafı, hem Deniz için kreş masrafı bir yana, evden ve benden ayrı kalması gerekecek.

Ben işe gitmesem, çocuklarıma kendim baksam? Deniz için evde kreş ortamı sağlayabilecek bir donanıma sahip olmak için sürekli araştırıyorum. Deniz'i yakındaki ilköğretim okulunun anaokulu bölümü olsa ve önümüzdeki sene kabul etse, ben de o anaokulunda iken Barış ile ilgilenip yemeğimi yapıp ortalığı toplayabilsem, Deniz geldiğinde onunla ve Barış'la oynasam, onları yatırsam, kaldırsam... 15 günde bir temizliğe yardımcı alsam... Annem olmadan da idare edebilirim!

O zaman plan şu :
16 Mayıs Çarşamba : Saat 09:30 - Barış'ın kalça ultrasonu çekilecek,  Karataş Hastanesi'ne gideceğiz
                                     Saat 14:30 - Benim dişim çekilecek, dişçiye gideceğiz,

17 Mayıs Perşembe : İlk iş Deniz için yakındaki ilköğretim okulunun anaokulu bölümü var mı araştıracağım. İnternette bu konuda bilgiye rastlamadım. Sonra da banyoyu yıkarım ve salonun tozunu alırım.

18 Mayıs Cuma : Nuray yengem Barış'ı hayırlamaya gelecek. Biraz geç oldu ama onların da sağlık sorunları varmış.

Barış Çağan 2,5 yaşına gelene dek ev hanımlığı ve öğretmenlik yapacağım. Bülent de bu süreci işyerinde tek başına atlatacak. Yıpranacağız galiba... Bir parça korkmuyorum dersem yalan olur... Sonrasında da Barış Çağan tuvalet eğitimini tamamlayınca o kreşe, Deniz Baran anaokuluna, ben de işe başlarım...

Bu arada Montessori Eğitimi hakkında daha çok bilgi sahibi olabilmek adına araştırmalarım devam ediyor. Birkaç siteye üye oldum. Okuyorum, bilgilerimi yoğuruyorum, şimdilik ilk hedefim tuvalet eğitimi. O da en önemli eğitim basamağı zaten.

Tuvalet eğitimi gayet başarılı devam ediyor. Benim oğlan inatçılıkta birinci olduğu için, ben hadi otur çişini yap dediğimde yapmıyor.  İlle de azcık kaçırınca koşup oturuyor lazımlığa. Bu işler böyle. Asla kızmıyorum. Yaşadığımız süreç son derece normal. Beni dinleyip de oturursa lazımlığa, ona çikolata veriyorum. Geceleri altını bağlıyorum ama şükür ki kuru kalkıyor. Ben de onu övüyorum, anneannesine oğlumun kupkuru kalktığını anlatıyorum. Sabah ilk iş olarak onu tuvalete oturtuyorum. İlk günlerdeki gibi yoğun alkış kıyamet yapmıyorum sadece samimi bir şekilde onu tebrik ediyorum, aferin diyorum, övüyor ve cesaretlendiriyorum. Çişini birlikte tuvalete döküyoruz ve güle güle çişler demeye devam ediyoruz. Her şey yolunda çok şükür. Çocuk hazır olunca tuvalet eğitimi seri ve kolay adımlarla ilerliyor.

Tuvalet düzeni oturana kadar sadece hamur ve taşlarla transfer çalışması yapıyoruz. Haftaya Deniz için çok güzel planlarım var. Onu da sonra anlatırım. Şimdi yatma vakti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder