Sayfalar

7 Mayıs 2012 Pazartesi

Tuvalet Eğitimi

Tuvalet Eğitiminde 1. Gün:

Son zamanlarda sık sık lazımlığına oturmayı teklif ediyordum Deniz Baran'a ama kabul etmiyordu. Ben de ısrarcı davranmıyordum, asla onu zorlamıyordum. Bugün o müthiş an geldi. Teklifimi kabul etti. Kıyafetleri ile lazımlığa oturdu. 1. adım tamam.

Lazımlığını içeri götürmeyi teklif ettim. Bezini çıkardım ve benimle banyoya gelir misin dedim. Bezini banyoda duran çöp kutusuna attık ve güle güle beezzz dedik, kutuyu kapattık. 2. adım tamam.

Külot giymeyi teklif ettim ama kabul etmedi, zorlamadım. Çıplak dolaştı. Lazımlığa oturdu ve çişini yaptı. Alkışladık, tebrik ettik, el ele tutuşup lazımlığını tuvalete döktük ve güle güle çişleerrr dedik. 3. adım tamam.

Banyoya girdi, çişini küvete yapmak için izin istedi. Çişini nasıl yaptığını görmesi için iyi olacağını düşündüm ve tabii ki yapabilirsin dedim, yaptı ve seyretti. 4. adım tamam.

Çıplak dolaşmaya devam etti, babası geldi, durumu anlattık, tebrik etti babamız. Ara ara lazımlığa oturmaya devam etti. Altı bağlandı ve parka gitti. Parkta çişini yaparken kendini yoklamış ve babası çiş yaptığını anlamış, güzel. Farkındalığı gelişmiş demek ki.

Geldikten sonra altındaki bezi yeniden çıkardım. Sık sık çişin geldi mi diye hatırlattım. Lazımlığını televizyonun karşısına koyduk. Sık sık oturdu. Bazen bir iki damla, bazen de tam anlamıyla çişini yaptı. Banyoya götürdük ve çişleri tuvalete döktük. Sifonu onun çekmesine izin verdim. Çişler giderken her seferinde güle güle çişler dedik.

3 kere çişini tam olarak lazımlığa yaptı.
Ara sıra küçük kazalar oldu ama bunun çok normal olduğunu, herkesin ara sıra kaçırabileceğini söyledim. Her zaman ona destek olacağımı ve küçük kazalar olduğunda asla ona kızmayacağımı belirttim.

1. gün çok yoğun ve heyecanlıydı.

Kesinlikle kendi kararıydı, ben sadece başlattım ve yönlendirdim. Zorlayıcı olmadım, kızmadım, dikte etmedim.

Bakalım bu süreç nasıl geçecek, yaşadıklarımızı paylaşmaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder