Sayfalar

13 Haziran 2012 Çarşamba

Balkon Sezonu Açılmıştır

Havalar ısındı, kapılar pencereler açıldı, Deniz Baran'ın balkona çıkma macerası başladı. Güzelce yıkadım balkonu, serdim kilimi... Deniz paşa çıktı balkona, pastellerini aldı yanına, balkon zeminini ve duvarlarını çaktırmadan boyadı kaşla göz arasında. Bir terlik, birkaç pastel boya parmaklıklardan kaydı gitti aşağıya. Gittik birlikte aldık geldik terliği. Bu arada komşu çocuklarla (10-12 yaşlarında birisi, 14-15 yaşlarında diğeri) tanıştı. Egemen ve Kartal. Onların yanına indik dün akşam üzeri. Bir süre onların oyunlarını izledi (Beyblade midir nedir bir tür modern topaç diyelim) merakla. Onlara katıştı, isimlerini sordu, yavru kedi elledi, sevdi, eve girmek istemedi. Bu akşam balkondan Egemeeeeeen Kartaaaaaaallll diye onlara seslendi.

Deniz Baran kendisini büyük sanıyor! Artık ben de büyüdüm kola içebilir miyim, artık ben de büyüdüm ben de onlarla oynamak istiyorum, anneanne gitsin Kartal gelsin...Sen küçüksün deyince şiddetle bağırarak ve kimi zaman ağlamaklı bir tavırla ben büyüdüm, hayır ben küçük değilim, ben bebek değilim diye karşı çıkıyor. Bu akşam birlikte balkonda otururken, kucakladım, öptüm sevdim. Anne ben bebek değilim, beni bırak dedi! İster bebek ol, ister büyü, sen her zaman benim oğlumsun ve ben seni severim de öperim de, bu benim annelik hakkım dedim! Ben sevip mıncıkladıkça, bir yandan gülüyor şımarıyor bir yandan da bırak beni diyor. İstemem yan cebime koy hesabı! Saatlerce böyle oyalandık durduk balkonda. Konu komşu ile selamlaştık, konuştuk. İzmir'de balkon, kesinlikle can kurtarıyor!

Deniz Baran'ın kendi kararları var. Bu sabah uyandırdım, biz Barış'ı hastaneye götüreceğiz sen de gelmek ister misin, dedim. Hayır ben anneannemle kalacağım, dedi! Emin misin dedim evet eminim dedi ve kaldı. Biz sanıyoruz ki sürekli bizim yanımızda olmak isteyecek, halbuki durum hiiiç öyle değil. Kendi tercihlerini özgürce kullanabiliyor, zararlı olmadıkça biz de bu durumu teşvik ediyoruz.

Kendime not: Ben, oğullarım adına karar vermemeye çalışacağım. Deniz onu sevmez, bunu istemez, Barış ondan hoşlanmaz, ona gitmez... falan filan dedikçeee, yeni şeyler denemek istemeyebilirler veya isteseler de bundan korkabilirler. Oysa ben, sabit fikirli olmalarını değil, açık görüşlü ve yenilikçi olmalarını, denemekten korkmamalarını istiyorum. Bunun için onları teşvik edeceğim ama zorlamadan...

Oğullarıma not: Sevgili oğullarım Deniz ve Barış, bir gün bu yazıyı okuduğunuzda, durun bir düşünün bakalım, anneniz verdiği bu kararı uygulayabilmiş mi? Bana cevabını verin bakalım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder