Sayfalar

9 Ağustos 2012 Perşembe

Aşermelerim

Deniz'im, sana hamile iken;
Orman meyvesi istedim. Babanla Alsancak Cami ile Sevinç Pastanesi arasından arabayla geçiyorduk, orada bir manav var. Manavda böğürtlen gördüm. Canım çekti, ses etmedim, trafik var, boşveeer dedim. Sonra aklıma takıldı. O neydi, nasıldı tadı, güzel miydi.... Aradan birkaç hafta geçti, unutmadım! Babana söyledim, bulması uzun zaman aldı ama donmuş olarak buldu, yedim ama hoşuma gitmedi. Sen doğunca bir baktım, vücudunda böğürtlenler! Allah'tan beyaz beyaz çıkmışlar da gözü rahatsız etmiyor!

Sonra bir gün TV'de bir yemek programı var; her haftanın konsepti farklı... O haftanın konusu bademdi ve acayip severim bademi. Bademli tart yaptılar. Canım çekti. Üçkuyular'da Shell benzin istasyonunda bademli kurabiye satıyorlar : Kavala Kurabiyesi. Ondan aldırdım babana, bi güzel yedim, bademli tart yerine koydum onu, nefsimi köreltti.

Yaz başında da deli gibi kiraz yedim. Ömrüm boyunca sana hamile olduğumda yediğim kadar kiraz yememişimdir!


Barış'ım, sana hamile iken;
Çok şirin bir kız var, Türkiye'yi geziyor. İZ TV'de programı var. Her hafta farklı şehirde... O hafta Çanakkale'deydi ve Kadir Usta'dan peynir helvası yedi. Aman bir ballandırdı kiii... Canım çekti. Babana telefon açtım. Abinde düştüğüm hataya düşmedim, boşvermedim! Dedim böyle böyle... Tamam dedi mesaj alınmıştır. İnternetten buldu Kadir Usta'yı, açmış telefon, anlatmış durumu. Adamlar parasını sonra verirsin adresi söyle hemen gönderelim demişler. Bir yedim bir yediimmm... Ohhhh dedim.

Sana hamileliğimde tatlıyı çok sevdim. 

Tüm hamileliğim boyunca çalıştım. Adliye'nin karşısında Eylül Restaurant var. Oranın Ezo Gelin çorbası mükemmel. Hemen her gün içtim Ezo Gelin. Bulamayınca içim coşuyor, ağlamaklı oluyordum. Hayatım boyunca ezo gelin çorbasını bu kadar istememişimdir!

Hamilelik başka bir şey. Doktorlar reddediyor aşermeyi ama, ben yaşadığımı biliyorum. Hafızamdan silinmeden, aşermelerimi yazmak istedim. Bakalım sevecek misiniz aşerdiğim gıdaları?







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder