Sayfalar

9 Ağustos 2012 Perşembe

Beslenme Listesi

Doktorumuz Mustafa Okçay'ın 4. ayını doldurduğunda Barış Çağan'ım için vermiş olduğu beslenme listesini yazıyorum. Kahvaltıda x işareti koyduğum gıdaları teker teker arttırmak suretiyle, her gün vea gün aşırı bir yenisini ekleyerek verdim. Tüm gıdaları eklemem 1 hafta - 10 gün kadar sürdü. Artık hepsini karıştırıp komple bir kahvaltı hazırlıyorum. Tam bir beslenme bombası oluyor. Ooohhhh lop lop et, pıt pıt yağ olsun oğluşumaaa!

Haa bu arada ben havalar sıcak diye yumurtada cimri davranıyorum. Veriyorum ama hergün değil (doktorumuz duymasın!) Yalan söyleyebilen bir tip de değilim; vermediğimde açıkça söylüyorum. Ama yumurta vermeyince gelişimi için yapı taşını eksik veriyormuşum, geçen gittiğimizde beni uzun uzadıya uyarınca vermeye başladım. Daha önce Barış'ın yanağındaki kırmızılıktan bahsetmiştim, (Barış Çağanuzun zaman kadı o kırmızılık. Nüksetmesini istemiyorum, yumurta allerji yapabilir dedim, ilgisi yok onun dedi doktorumuz. Eh ufak ufak organik sertifikalı yumurtalardan vermeye başladım ben de!

İşte bizim günlük beslenme listemiiizzzz :

07:00 - 07:30 KAHVALTI

100 ml devam sütü
x 4-5-6 adet bebe bisküvisi (ben 4 veriyorum, koyu kıvamlı olmuyor, biberonda besliyorum)
x 1 mama kaşığı pekmez
x 1/2 - 1 kibrit kutusu büyüklüğünde tuzsuz beyaz peynir (ben labne peynir veriyorum)
x 1/2 - 1 adet rafadan yumurtanın sarısı
x 1 çay kaşığı tereyağ
x 1 çay kaşığı fındık unu (rondodan çektim)
x 1 çay kaşığı ceviz unu (rondodan çektim)
1 çay kaşığı fosfocalsiyum (toz halde, eczaneden aldım)

10:00 - 10:30 Meyve suyu ve püresi (cam rendede rendeliyorum)
                      Havuç suyu ve püresi
                      Patates püresi

13:00 - 13:30 xx Çorbalar (Tarhana, yoğurt çorbası (köfteli yoğurt çorbasına Deniz'im de bayılıyor), sebze çorbası vs)
                    xxx Sebze Püreleri (havuç ve patates püreleri, taze fasülye püresi, enginar püresi vs.)


17:00 -  17:30   YOĞURT


20:00 - 20:30  ÖĞLE YEMEĞİ TEKRARI

23:00 - 23:30  Nişastalı mama (ben hazır bebek mamalarından yapıyorum. Bebelac'ın sütlü pirinçli maması veya gece maması veya emziriyorum, sütüm yetiyorsa üstüne mama yapmama gerek kalmıyor)

Ben aralarda da emziriyorum. Bazen sütüm çok oluyor ve ek gıdayı az yiyor veya o öğünde ek gıda vermeme gerek kalmıyor, bazen sütüm az oluyor ek gıdayı çok yiyor. Her durumda artık anne sütü konusunda kafayı yemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder