Sayfalar

16 Ağustos 2012 Perşembe

İkinci Tuvalet Eğitiminde Umarım Son Perde

Tatil dönüşü yaşadığımız çeşit çeşit kazadan sonra sabırla yeniden tuvalet eğitimine başlamıştık.(yeniden tuvalet eğitimi) Sabırla, sık sık çişini hatırlattık, birkaç kere yere, koltuğa, yatağına çişini yaptı beyefendi! Her seferinde buraya çiş yapılmaz , çiş tuvalete yapılır diyerek yeniden onu lazımlığına oturttuk. Gece çiş yapmasına sebep olabilecek fiziksel bir sorunu olmadığını biliyorduk, zira olsaydı tuvalet eğitimine ilk başladığımız dönemde yapardı yatağına. Kaldı ki Deniz Baran tuvalet eğitimi almadan önce bezli döneminde bile sabah kuru kalkıyordu, sonra yapıyordu bezine ve ben öyle değiştiriyordum altını! Şimdi tatil dönüşü "ay bu çock hepten böyle kalır mı, yıllarca gece altını ıslatır mı, tedavi olmamız gerekir mi acaba!" diye korkmadım değil, ne yalan söyleyim! Bir sabah son kez üstü başı ıslak gördüğümüzde babası "tüüüüh, tam da bugün seni kaydıraklı havuza götürecektim, çiş meselesini aştığımızı sanıyordum, neyse sağlık olsun, gitmeyeceğiz demek ki kaydıraklı havuza" dedi ve bu son oldu! Deniz Baran bir  daha yatağını ıslatmadı!

Gözlemlerimize göre Deniz Baran'ın altını ıslatmasının en büyük sebebi, mekan ayrımı yapamaması! Örneğin geçenlerde İnciraltı'na gittik, yanımıza portatif tuvaletimizi almayı unutmuşuz! (my carry potty - taşınabilir lazımlık) Tam da yürüyüş yapıyorduk ve İnciraltı ikinci etaptaydık, tuvalet muvalet yoktu meydanda. Ben de çalılara tuttum oğlanı mecburen. Sonra ne olduuuu, ertesi gün evde çişi gelince koltuğa yaptı. Tatildeyken de deniz kenarında kumlara yapınca çok tepki vermemiştim, oğlan eve gelince evin her yerine bıraktı itinayla! Gözlemlerimiz sonucu mekan, evin mahremiyeti ve temizliği, tuvalet ihtiyacının nerde nasıl giderilmesi gerektiği gibi kavramların Deniz Baran'da tam manasıyla oturmadığını anlamış olduk ve bunun üzerine çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Dedik burası ev, evde çişimiz gelince tuvalete yaparız. Dışarda çişimiz gelince, anne babamıza söyleriz, çişimizi tutarız, onlar da bizi hemen tuvalete yetiştirir. Veee karı koca kendi kendimize karar aldık, taşınabilir lazımlığımızı gittiğimiz her yere götüreceğiz, bu gerçekten büyük ihtiyaç! Haaa, hepsiburada'dan aldığımız bu ürün gündelik hayatta kullanılamayacak kadar küçük ama, seyahat esnasında ciddi iş görüyor, ihtiyacı olana tavsiye ederim.

Son bir haftadır Deniz Baran tuvalet eğitiminde çok yol aldı. Hatta geçen gün kendi başına klozetin başına gitmiş ve çişini kendisi yapmayı başarmış, geldi bana anlattı. Tebrik ettim, çok sevindim. Klozete oturmayı reddediyorken, son birkaç gündür tamamen kendi isteği ile klozete oturuyor, adaptör de kullanıyoruz bazen, bazen gerek kalmıyor. Hadi bakalım artık hallettik gerçekten galiba, umarım, İnşallah diyor, Maşallah diye ekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder