Sayfalar

21 Ağustos 2012 Salı

Kararlar ve Uygulamalar

Yaz henüz gelmeden, oğullarımdan bana kalan kilolardan bahsetmiş ve bugün benim miladım olsun demiştim Nisan ayında. Ama o gün benim miladım olmadı, olamadı. Zira bebeğim Barış Çağan henüz 3 aylıktı ve sadece anne sütü ile besleniyordu. Ben günde 3 - 4 litre su içmeme rağmen sütümü artıramıyor, sürekli kalorili yiyecekler yiyordum anne sütünü arttırma adına. Ne zaman yemeğimi azaltsam, anında sütüme yansıyordu. Bu durum böyle 24 Haziran 2012 tarihine kadar devam etti.

Haziran ayının ortasında, kocam akupunktur ve diyet uzmanı Dr. Tayfun Yağcı'ya gitti. Onun da vermesi gereken epey kilosu vardı ve kendini iyi hissetmiyordu. Haftada bir kere gitmek suretiyle, 3 kere gitti doktora, yemek düzenini oturttu. Ben de onun diyet listesini harfiyen pişirdim. Sonra kocam hızlı hızlı birkaç kilo verince, aldı beni karşısına konuştu. Dedi artık Barış Çağan nerdeyse 5 aylık oldu. Doktorumuz Mustafa Okçay da Barış için 4 ayını doldurduğunda ek gıdaya geçişi önerdi, Barış'a beslenme listesi verdi, (ben beslenme listesini tam olarak uygulamıyordum, tattırıyordum azar azar) sen de bu listeyi tam olarak uygula, ben kilo verirken sen şişman kalırsan çok üzülür, bunalıma girersin dedi. Ben de 24 Haziran'da bir karar verdim ve hazır kocama diyet yemeklerinden pişiriyorum, kendim  de yiyim bari dedim.

Barış Çağan'ın Beslenme Meselesi başlıklı yazımda da içinde bulunduğum koşullardan kısaca bahsetmiştim ki 2 gündür diyeti uygulamaya başlamıştım.

Aslında bu bir diyetten ziyade beslenme düzeni. Bu beslenme düzeninin ayrıntılarını burada açıklayamayacağım, zira patentli. Şu kadarını söyleyebilirim, Karatay diyeti ile Dukan diyeti arasında bir şey. Kesinlikle kalori sayımı yok. Aç kalmıyorum. Hala Barış Çağan'ı emziriyorum ki bu emzirmem günde 3-4'ü buluyor. Sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemekleri, meyve, her bir şey veriyorum kuzuma. Oğluşlarımın sağlıklı beslendiğini düşünüyorum, kendim de kilo veriyorum, mutlu oluyorum. Şu ana kadar yaklaşık 2 ay oldu ve 13 kilo verdim. Kocam da bu süre zarfında 15 kilo verdi. Onun az kilosu kaldı da benim daha yolum uzun. Ama olsun, mutluyum. Kendimi diyet yapıyor gibi hissetmiyorum. Sadece listeme dikkat ediyorum, bir bakıyorum kilo gitmiş! Ama bir sırrım var, hemen her akşam çoluk çocuk hep birlikte çok yürüyoruz, akşam 20.30'dan sonra meyve dahil hiçbir şey yemiyoruz, (gecenin ilerleyen saatlerinde çok acıkıyorum ama sabrediyor ve bir şey yemiyorum), abur cubur yemiyoruz, arada kaçamak yapıyoruz ama bir sonraki öğünde tekrar beslenme düzenimize geri dönüyoruz.

Kış gelince dışarda yürüyemeyeceğiz birlikte. Yaz yürüyüşlerimiz sona erecek, ben de Ebru Şallı'nın pilates setini alacağım. Deniz Baran anasınıfına gidince, annem de yanımda olup Barış Çağan'a göz kulak olursa, ben de kendime günde 1 saat ayırırsam, kilo vermeye devam ederim kısmetse... Hayal gibi ama bunu istiyorum! Önümüzdeki yaz fıstık gibi bir hatun olmak istiyorum. Dediğim gibi daha yolum var ancak kararlarım da var, uygulayacak iradem de! Başaracağım, (kaldı ki epey kilo verdim ve vermeye devam ediyorum) önceki ve sonraki hallerimi  burada yayınlayacağım! Hadi bakalım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder