Sayfalar

21 Eylül 2012 Cuma

Ali Çankırılı : Kötü Çocuk Yoktur

Çocuklarda görülen davranış bozukluklarının olası nedenlerini ve çözüm yollarını izah ediyor yazar. Çocuklarda rastlanan davranış bozukluğu ve uyum sorunlarının temel nedenini ailelerin yanlış tutum ve eğitim anlayışlarına bağlıyor özetle. Dili sade ve anlaşılır. Bazı yazarların son derece bilimsel dil kullanarak anlaşılması güç yayınlar oluşturdukları düşünülürse, sade ve anlaşılır dilin önemi daha iyi kavranabilir.

Yazar davranış bozukları arasında tırnak yeme, hırsızlık, evden kaçma, gece ve gündüz altını ıslatma, tikler, kekelemeler, yalan söyleme, okul korkusu, inatçılık gibi çok çeşitli davranış bozukluğu ve uyum sorununa değinmiş. Ben Deniz Baran'ın tırnaklarını koparması ve Barış Çağan'ın parmak emmesi konusunda faydalandım. Tırnak koparmanın kardeş kıskançlığından kaynaklanma olasılığını düşünüyordum zaten; bir uzmandan bunu okumak, düşüncemi pekiştirdi. Barış Çağan'ın parmak emmesi zaten geçti kendiliğinden, ilk bir yılda parmak emme olağan bir davranışmış.

Yazarın geleneksel diyebileceğimiz bir bakış açısı da var, özellikle dayak konusunda kimi sözleri "dikkatimi" çekti. "Eski terbiyecilerin şefkat tokadı diye tabir ettiği bir dayak çeşidi"ni de okumuş oldum. Büyükler çocuklarını terbiye ederken kimi zaman şiddete başvuruyorlar ve çocuğu inciten, atılan bir tokattan ziyade, bu esnada sarfedilen aşağılayıcı sözler oluyor. Sobaya yaklaşan çocuğun eline vurulan tokadı örnek gösteriyor yazar. Bu esnada annesi kaşlarını çatıp çocuğu azarlarsa, çocuk o zaman ağlıyor diye belirtiyor. (sayfa 49)  Her ne kadar yazar defaatle şiddete karşı olduğunu belirtmiş ise de şefkat tokadını izah etmesi bende rahatsızlık yarattı. Tokat ve şefkat sözlerini bir arada bağdaştıramadım.

Çocuk yetiştirirken karşılaşabileceğimiz sorunlar, bu sorunların olası sebepleri ile çözüm yolları hakkında bilgi edinmek isteyenlere tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder