Sayfalar

19 Eylül 2012 Çarşamba

Aynısını Bul ve Eşleştirme Kartları

Nette gördüğüm çeşitli faaliyetleri elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum Deniz'le.

Deneme 1) Bugün pipetlerden şekiller yapalım dedim, anne yapamıyoruuuummm dedi! Ben de henüz erken diye hiiç ısrar etmeden kaldırdım pipetleri.

Deneme 2) Eşleştirme kartları  : Daha önceden de çeşitli kereler oynamıştık ama bugünkü kadar seri yapamıyordu. Önce 12, sonra 16 adet birbirine eş kartları masa üzerine karışık olarak diziyorum, kartlara bakmasını istiyorum, sonra tek tek kapatıyorum kartları. İlk kartı  ben açıyorum ve eşini bulmasını istiyorum. İlk başlarda hatırlamakta zorlansa da, sonrasında oyunu iyi kavradı ve keyifle oyuna katıldı. İşte bir resmimiz: 

Böyle oturduğuna bakmayın, arkadaş poz veriyor sadece! Yerinde durmaz kıpırdaktır!
Deneme 3) Aynısını bul : Malzemelerimiz : İki adet bez torba, birbirinin aynısı şekiller. Şekillerden birer takımını ayrı ayrı bez torbalara koydum. Bir takımı ben aldım elime, bir takımını Deniz'e verdim. Önce oyunu anlattım, sonra bir şekil ben çıkardım torbamdan ve aynısını bakmadan eliyle yoklayarak bulup çıkarmasını istedim. Bizim tahta küplerimiz vardı ve ben bunlardan faydalandım. Nette gördüğüm kadarıyla bunu kaşık çataldan tutun da oyuncaklara kadar çok farklı nesnelerle oynayabiliyorlar. Maksat, birbirinin aynı iki takım oluşturmak. Oyunu Deniz Baran daha sonra babası ile de oynadı. Önce 6'şar küp koydum, sonra çeşitleri arttırıp 8'er küpe çıkardım. İşte resimlerimiz :


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder