Sayfalar

16 Eylül 2012 Pazar

Barış Çağan Uyumayı Öğreniyor - II. Perde

3.Gece-
İlk iki geceyi önceki yazımda anlatmıştım. Dün 3. gecemizdi ve Barış'ımı yatak odasına götürürken herkese iyi geceler dileyip el sallattırdım. Odamıza geçtik. Biraz emdi ve epey uykusu geldi, yatağına yatırdım, 5 dakikada uykuyu koyulaştırdı.

4. Gece - Yani bu gece

Ay benim başım bir ağrıyor bir ağrıyooorrrr. Dışardan geldik attım kendimi kanepeye, uyumuşum. Kocam ilgilendi Allah razı olsun iki oğluşla da! Ben cidden çok şanslı bir kadınım. Maşallah diyim, dilimi de ısırayım. Uyandığımda oğluşların uyku vakti gelmişti.

Geçtim odamıza, oğluşlarımı bekledim, kocam getirdi sağolsun. Barış'ım emdi, sonra doyunca (ki çabuk doydu, kocam ben uyurken mamasını da yapmış içirmiş) hemen yatağına yatırdım, biraz kalkışacak oldu, aldım tekrar yatırdım. biraz su içirdim, hemen uykuya dalış yaptı!

Bu sorunu aşacağımızı hiiiç sanmıyordum. Rüya gibi!

Bu arada geceyarısı kalkmalarımız halen devam ediyor. Örneğin her gece 02:00 - 02:30 suları uyanıyor. Dün gece su verdim, az mızıldandı, uyumaya devam etti.

Bu gece kalkmalarını da çözerseeemmm, fıstık gibi olacak!

Gündüz uykularında da  sallamamaya özen gösteriyorum. Bakıyorum uykusu gelince gözlerini kıpıştırıyor, kaşıyor, mızıldanıyor, yatak odamıza geçip önce emziriyorum, sonra da yatağına yatırıyorum. Direniyor, biraz su içiriyorum, uyuyana kadar yanında bekliyorum, uykuya dalıyor kendi kendine. Tabii kalkmaya çalıştı bugün sık sık. Ben gece uykusunda olduğu gibi inatla yatırmadım. Bıraktım yatağında oynasın, kalkışsın. Baktım kalkmaya çalıştıkça, sıralama çalışmaları yaptıkça mutlu oluyor, bıraktım denesin. En son mızıldanınca da yatırdım, suyunu içirdim, uyudu hemen.

Uyku meselesine Maria Montessori, Annelik Sanatı isimli kitabında da değinmiş. Bebeklerimiz için yere yakın sedirler yapmamızı salık veriyor ve bebeğiniz istediği zaman kendi gidip yatsın, istediğinde kalksın, o istemeden zorla onu uyutmayın diyor. Yer yatağı yapmadım ama kendisi istemeden zorla uyutmuyorum cidden. Haaa denedim mi, yalan yok, biraz dinleneyim şimdi uyuma vakti diye uykusu gelmese de sallayarak uyutmayı ara sıra denedim! Sadece birkaç deneme ile sınırlı kaldı bu vakalar, zira Barış oğlan öyle inatçıdır ki, uykusu yoksa istediğin kadar salla, gözünü bile kırpmaz. İnsanın bazen kendine zaman ayırma ihtiyacı öyle yoğunlaşıyor ki, bu tür denemeler yapabiliyor.

Peki Deniz'imde durum nasıldı?

Deniz'im daha küçümen bir bebecikken bile gece kalkmazdı. Sabah erkenden zırt diye uyanırdı ama gece kalkmalarını yaklaşık 2 aylık civarı bırakmıştı! Nazar değer diye ay çok uykusuz kalıyorum derdim de durum hiç de öyle değildi vallahi! O nedenle Deniz Baran'a gece kalkmaları için bir eğitim vermedim. Ama Deniz Baran 2 yaşına kadar sallanarak uyudu! Bu daha küçük olduğu dönemde ayakta sallamak suretiye oldu, daha sonra salıncakta sallandı, en son da beşiğinde! Ay sallamaktan kollarımız ayaklarımız ağrırdı! Bi de Deniz Baran küçümen bir bebecikken (anne sütü almadı emerek, kısa bir süre sağarak içirdim), ayakta sallandığı sırada mamasını içerdi. Tam sallanmayı bırakırdık, mamayı emmeyi de bırakırdı! Bir biberon mamayı 45 dakika - 1 saat dolaylarında içerdi! Aynı anda hem ayakta salla hem mama içir derken bellerimiz kırılırdı!

Yaaaa... Bir insan yetişiyor ama neliklerle! Allah, kimseyi evlatla sınamasın. Rabbim tüm bebekleri korusun! Amin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder