Sayfalar

13 Eylül 2012 Perşembe

Barış Çağan Uyumayı Öğreniyor

Daha önce Barış'ımın uyku sorunundan söz etmiş idim. Hatta bununla ilgili kitap okuyayım da öğreneyim uyutma tekniklerini dedim ama maalesef fırsat bulup da kitap okuyamadım. Nette denk gelmiştim sallamadan uyutma yöntemine, ay canıma yetti artık dedim dün ve bir anda deli damarım tuttu, denemeye karar verdim ama, kendi yorumumla! (okuduğum yazıda, odadan dışarı çıkıyordu anne, ben çıkmadım, onu yalnız bırakamadım!)

İlk Gün:
Öncelikle uyku öncesi bir rutinimiz var, bunu gerçekleştirdik. Bizim rutinimiz şudur ki, alt değiştirmek, emmek, sallanmak!

Altını değiştirdim Barış'ımın, emzirdim, ama ilk geceki hatam, emzirmei sessiz sakin olan yatak odamızda değil, salonda yapmam. Neyse herkese iyi geceler dedik ve yatak odamıza çekildik!

Işıklar kapalı, içeri hafiften bir ışık hüzmesi giriyor, ortam zifiri karanlık değil, bebeğim beni görebiliyor!

Öptüm okşadım Barış'ı, hadi annecim iyi geceler, iyi uykular dedim, yatırdım. Ağlamaya başladı. Ben de ninni okudum, sürekli yatağının kenarına tutunup dizleri üstünde doğruldu, her seferinde kucağıma alıp küçücük öpüp bağrıma basıp okşayıp yatağına geri yatırdım. Her yatırışımda bastı yaygarayı! İçim acıdı, vazgeçmeyi düşündüm ilk 20 - 25 dakika sonra, ama buraya kadar sabrettim, vaz geçemem dedim.

Yarım saat cebelleştik kalkma konusunda. Bağrıma basıp sakinleştirdim, öptüm okşadım, tekrar yatırdım.

En son doğrulmaktan vaz geçti ve yattığı yerde tepişerek ağladı!

Perişan oldum! Annecim ağlama dedim, sevdim okşadım, ninniler söyledim, ama vaz geçmedim. Arada su verdim. Sonra birden sustu, suyunu içerken uykuya daldı! Bu arada bir saat geçmişti!

İkinci Gün (yani bu gece) :

Oğluşumun altını değiştirdim, emzirmek için yatakodasına götürdüm.
Yatakodasında bir süre emdi, yatağına yatırdım.
Biraz mızıldandı, hemen kucağıma aldım, öptüm okşadım tekrar yatırdım, uykuya dalışa geçti, biraz su verdim biberonda, onu içerken uykuya daldı.
Babası gece maması getirdi, yarı uyurken mamasını içirdim , bitti ve uykuya daldı!

İnanamıyorum! İlk gün çok zordu ama ikincisinde hiç sorun yaşamadım.
Bakalım yarın gece nasıl olacak?

Plan şu:
Önce gece uykusuna dalmayı öğreteceğim,
Sonra gece uykusundan uyanmadan sabaha kadar uyumayı, (yatır kaldır yöntemi ve su ile sakinleştirmeye çalışacağım)
Sonra gündüz uykularında sallamadan uyutmayı deneyeceğim.
Tüm bunları aşamalı olarak gerçekleştireceğim.

Not: Bu yöntem ille  de uygulanmalı diye bir iddiam yok. Kesinlikle beni çok zorlayan bir yöntem ama yıllarca ayakta sallayarak uyutmak da cidden çok zor! Her şeyden önce çok fazla zaman istiyor sallayarak uyutmak! Bildiğim daha kolay bir yol olsa idi,onu uygulardım.

Hadi bakalım, kolay gelsin! İnşallah uyku sorununu başarıyla çözeriz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder