Sayfalar

9 Eylül 2012 Pazar

Ev Kuralları

Barış Çağan'ın emeklemesi  Deniz'in kıskançlık dozunu arttırıyor. Vukuatlarımız oluyor sık sık. Bunlar doğal ama benim  de müdahale etmem gerekiyor elbet! Hele anneannesi gelince, Deniz Baran'ın kıskançlığı biraz daha belirginleşti. Böyle zamanlarda önce uyarıp sonra  da hareketinin devamında düşünme koltuğuna gönderiyorum Deniz Baran'ı.

Ev kuralları tablosu yapmam gerektiğini biliyorum ama, şimdilik sözle söylüyorum sık sık bunları.

Kardeşine, anne - babasına, anneannesine vurmak, zarar vermek yasak!

Kötü sözler söylemek yasak!

Eşyaları yere atmak, bir başkasına atmak, zarar vermek yasak!

Şimdilik kurallarımız bunlar (daha önce bağırmak yasak kuralımız vardı, Deniz bu huyundan vazgeçti) ve bu kuralların ihlali durumunda önce uyarıyoruz, hareketini tekrar ettirirse düşünme koltuğuna gönderiyoruz. 3 dakika düşünme koltuğunda kalıyor ( yaşı kadar dakika oturuyor), sonrasında neden düşünme koltuğuna oturttuğumuzu anlatıyoruz. Bunu da eğilip göz hizasına gelerek yapıyoruz. Özür diliyor, pişmanım veya üzgünüm gibi bir söz söylüyor. Sonra da sarılıp onu düşünme koltuğundan alıyoruz. Bu yöntemi daha Deniz Baran'a hamile iken D-smart platformu vardı evimizde, orda Bebeğim TV'de 8 çocuklu bir aile vardı, düşünme köşesi yöntemini kullanıyorlardı, aklıma yazmıştım ve Deniz Baran'a ugulamaya başlamıştım. Sonra TRT 1'de Dadı programında aynı yöntemi gördüm, ayrıntılarını yukarıdaki gibi öğrendim ve uygulamaya devam ettim. Kötü davranışı söndürmek için son derece başarılı olduğunu söyleyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder