Sayfalar

29 Eylül 2012 Cumartesi

Izgara İstavrit

Aşkım şu istavritleri tava yapmayım, ızgarası olur mu acaba, baksana bir internete dedim. Nerden bakılır yemek tarifi, google'a mı sorayım dedi, hıı hıı dedim. 5 dakika sonra, dinle bak güzel olabilir bu dedi kocam ve http://hunkaan.wordpress.com/ adresinden "1 kg. istavrit güzelce temizlenip suyu iyice süzülerek (çok önemli) tuzlanır. Daha sonra bir kaseye kara biber, kekik, pul biber, bir limonun suyu, iki diş rendelenmiş sarımsak, ve zeytinyağı konularak 1/2 saat bekletilir.
Bekleme süresi sonunda tuzlanmış ve suyu iyice süzülmüş olan balıklarımız bu hazırlamış olduğumuz karışımla iyice karıştırılarak bekletilir. Önceden yaktığımız ızgarada (mangal süper olur ama) balığı fazla kurutmadan pişirilir" şeklinde  yer alan tarife ulaştı. Hemen denedim, ufffffffffff diyorum da başka bir şey demiyorum. Hazır istavrit mevsimiyken denenmeli. Benim iki oğluşum da bayıla bayıla yedi, bizleri saymıyorum bile... Hem lezzet küpü, hem ekonomik, hem de akıl ve sağlık küpü... Yahu balık ne güzel bir nimettir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder