Sayfalar

26 Eylül 2012 Çarşamba

Kolağaç (Sütlü Ekmek)



Malzemeler
4 su bardağı un
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 yumurta
1 paket instant maya
1 çay kaşığı tuz
Tarif
Unu eleyip instant maya ile karıştırın. İçine süt, sıvı yağ, tuz ve yumurtayı ekleyip yoğurun. (İnstant maya ile hazırladığınız hamuru bekletmenize her ne kadar gerek olmasa da ben 1 saat oda sıcaklığında bekletiyorum, daha iyi sonuç alıyorum)Elde edilen hamuru 4 eşit parçaya ayırıp elinizde yuvarlayarak somunlar oluşturun. Az yağlı fırın tepsisine dizin. 150 derecede altı üstü nar gibi kızarana kadar pişirin (yaklaşık 50 dakika) (Benim fırınımın ısısı çok yüksekti, 150 derece denk geliyordu, ısısı normal olan bir fırın için 180 derece denk gelebilir) Piştikten sonra içini çekmesi için 15 dakika kadar sıcak fırında bekletin. Sıcak servis yapın.

Not: Tarifi babaannem yapardı, ölçülerini annemden aldım.Kolağaç, kahvaltıda yenen bir çeşit ekmektir. Farklı yörelerde farklı isimlerle ve içine ilave malzemeler katarak da (ceviz gibi)yapılıyormuş. Afiyet olsun.


Bu ekmek oldukça besleyici ve Deniz Baran severek yiyor.

2 yorum:

  1. bu tarif benim pogaca tarifimdir. hamuru lezzetlidir. börek hamurları için de bu tarifi kullanırım. yapmak isteyenlere muhakkak öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi babaannemin yıllarca yaptığı çocukluğumun nefis tadı bildiğim kolağaç bu! siz de böyle bir hamurla (ki sütlü ekmek şeklinde çok çeşitli yörelerde yapıldığını belirtmiştim) poğaça yapıyor olabilirsiniz, ama tarif size ait değil Anonim bir tarif bu! Özellikle Ankara Beypazarı kökenlilerin yaptığı bildiği belki bin yıllık bir tarif :)

      Sil