Sayfalar

20 Eylül 2012 Perşembe

Özbakım Becerileri : El yıkama

Deniz Baran'a kendi kendine ellerini nasıl yıkaması gerektiğini öğretiyordum, bugünlerde ellerini kendi yıkamak için bir istek duydu. Sessizce peşimden geldi, banyoda lavaboya yetişebilmesi için aldığımız tabureye çıktı, ellerini sabunluğa uzattı ve bastı, ama sabunu akıtamadı. Ben de nereye basması gerektiğini anlattım. Sabunu akıttı, ellerini ovarak yıkamaya başladı. Hoşuna gitti, tekrar denedi, tekrar denedi... Ben de tekrar etmenin Montessori eğitiminin en önemli aşaması olduğunu bilerek onu sessizce izledim, ulaşabileceği yere koyduğum havlusunu gösterdim. Ellerini kuruladı ve gitti! İşte bu kadar!

Zaten bir süredir ıslak mendille kendi ağzını ve ellerini silmesini öğrenmişti, ben yıkattırıyordum ellerini. İşte aslında yeterli düzeyde değil bilgim bu konuda, okudukça aydınlanıyorum ve annelik sanatını yaşayarak öğreniyorum... Deniz'i kendi ritmine bırakmam gerektiğini yavaş yavaş anlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder