Sayfalar

26 Eylül 2012 Çarşamba

Parmak Boyası Denemesi II


Mısır Nişastalı Parmak Boyası:
Neler Gerekli? 
1 paket mısır nişastası (150 gr.lık paket)
400 ml kaynar su
2 çorba kaşığı gliserin (marketlerde ve eczanelerde buluyor)
Biraz soğuk su
Renklendirmek için gıda boyası (aktarlarda bulunuyor)



Nasıl Yapılır?

Açıköğretim kitabından bir tarif buldum. Ama ben tarifi uyguladım başarısız oldum. Oradan esinlenerek kendi yaptığım tarifi yazacağım buraya. O nedenle ölçüleri ve yapım şekli deneyimim sonucu bulunmuştur demeliyim!

Nişasta biraz soğuk suda çözülür. Sürekli karıştırarak kaynar su karışıma eklenir. Ocağa konur ve karıştıra karıştıra pişirilir. Suyunu çekip pürüzsüz hale gelince ocaktan alınır ve 1 şişe (2 çorba kaşığı) gliserin eklenir, karışıma yedirilir. Gliserin boyayı nemli tutar, kurumasını geciktirir.

Ham haldeki parmak boyası istenilen miktarlara ayrılır ve gıda boyası ile renklendirilir. 

Bu tür boyalar içinde nişasta olduğu için kavanozlarda bir iki gün dayanabilir. 

Dayanıklılığını artırmak için soğuk yerde muhafaza edilmelidir.Aksi halde bozulur.

 Pişmiş nişasta ve gliserin karışımından parçalar aldım, ayrı bir kaseye koydum ve içine çay kaşığının ucuyla kuru gıda boyası kattım. (gıda boyalarını aktardan aldığımı önceki yazımda belirtmiştim) Bir sürü kase kirletmemek için her bir rengi yapınca kasemi yıkadım, kuruladım, yeniden kullandım. Elimde kavanoz mamalarının kavanozları vardı, yaptığım boyaları bu kavanozlara doldurup oğluşumun önüne koydum. Dolu dolu 5 kavanoz boya yaptım. Mavi, kırmızı, yeşil, sarı ve kahverengi. Keyifli bir çalışma idi. Bitene kadar kullanırız bunu, sonra parmak boyasını özlemesi için ara veririz.Bu tarifi sürekli kullanırım, hoşuma gitti!

Jel gibi oldu, içine bir küçük şişe gliserin kattım, kurutmuyormuş.









Faaliyet tam gaz devam 



3 yorum:

  1. sonunda bir tarif buldum:) tşk.ler

    YanıtlaSil
  2. rica ederim. Biz beğendik, ihtiyacı fazlasıyla karşılıyor. Bir de gıda boyalarını bir kez alınca uzun zaman dayanıyor, çok ucuza mal ediyoruz parmak boyalarını. Güvenilir olması da cabası. Sevgiler.

    YanıtlaSil