Sayfalar

13 Eylül 2012 Perşembe

Sebze Köftesi

Arkadaşım Lütfiye'den öğrendiğim (çoğu kadın biliyordur eminim amaben kabak sevmiyorum, öğrenmek ve yapmak için hiç istek duymamıştım şimdiye kadar) sebze köftesini Deniz Baran yedi! Şükürler olsun bu oğlana sebze yedirebildim! Buradan teşekkür ederim Lütfiyecim, sağol varol!

Ben kendi yorumumla sebze köftesini anlatayım, ilgilenenler deneyebilir. Zira küçük bir çocuğa yemek yedirmenin ne kadar meşakkatli olduğunu yalnızca anneler bilir!

1 adet kabak, 1 adet havuç, 1 adet patatesi rendeledim, kabağın suyunu sıktım da koydum,
İçine 1 yumurta kırdım, az tuz attım, bir - iki kaşık kadar un koydum göz kararı, biraz da süt ekledim, 1 yemek kaşığı zeytinyağı koydum, karıştırdım.
Tepsiye yağlı kağıt serdim, yanyana birer yemek kaşığı bu sebze karışımından koyup, kaşıkla düzleştirdim, fırına verdim, kızarana kadar orta hararetli fırında (180 derece) pişirdim. Afiyetle oğluşlarıma yedirdim! (Barış'a tuzsuz ayırdım)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder