Sayfalar

15 Eylül 2012 Cumartesi

Sonbahar Duyusal Havuzu

Efendiiiimmm akşam yürüyüşleri, bu arada Deniz Baran'ın günlük park eğlencesi sona erdiği içiinn, oğluşu evde mutlu etme ve bu arada eğitme çabalarım tam gaz devam ediyoorr.

Bu günkü faliyetlerimiz internette yaptığım araştırmalar sonucu gördüğüm kadarıyla yapmaya çalıştığım sonbahar duyusal havuzu! Hemen belirtmek isterim ki Montessori Eğitimi üzerine şu ana kadar sadece internette bol bol araştırma yapmışlığım var, ancak herhangi bir kitap okumaya fırsat bulamadım, en kısa zamanda bir kitap alıp bu konuda çalışacağım söz veriyorum.

Kullandığım Malzemelerim Şunlar:
1) Zemin kaplamak için ince bulgur ( evde o vardı, onu kullandım, sarı olduğu için sonbahar ortamını yansıtır diye düşündüm)
2) İnciraltı'ndan topladığımız gerçek ağaç kabukları, ağaç dalları, tohumlar
3) Yine İnciraltı'ndan topladığımız kuru yapraklar,
4) Kara servi ağacının kozalağı,
5) Dalından topladığımız gerçek ayva
6) Evdeki kabuklu ceviz ve kabuklu fıstık
7) Bir dal saz,
8) Kurumuş sümüklü böcek kabukları
9) Evdeki kedi köpek figürleri. (Benim oğlanın ilgisini çekmek için koydum bunları)

Bu arada duyusal havuz yapmak için evde uygun şeffaf bir saklama kabım yoktu, üşenmedim, gittik Deniz Baran'la birlikte züccaciyeye, aldık geldik kapaklı bir kap, ben hemen çalışmaya başladım ve duyusal havuzu hazırladım.




Benim oğlan, bulgurları eliyle yokladı, yaprakları elinde ovuşturup kırdı, ağaç kabuğunu ve kozalağı elledi, evirdi çevirdi, sümüklü böcek kabuklarını çok sevdi elinden düşürmedi, saz dalını salladı ve evin içine polenler yayıldı. İncelememiz sonrasında kabuklu fıstıkları ve cevizleri kırıp yedik. Ceviz kıracağını merakla inceledi, ceviz kırmaya çalıştı, benim yardımımla bir cevizi kırdı...

Deniz'im bu inceleme işinden tahminimden daha çabuk sıkıldı. Ben biraz üzüldüm itiraf etmem gerekirse. Çok uğraştım, bu kadar mıydı dedim! :))) Ama sonradan hak verdim. Zira İnciraltında her şeyi yerinde görmüştü, ağaçların üstüne yapışan sümüklü böcekleri de, yerleri kaplayan sararmış kavak yapraklarını da, sazlıkları ve kozalaklarla dolu kara servi ağaçlarını da! Hal böyle iken yerinde keşfettiği bir ortamı duyusal havuza yanıtmam çok fazla ilgisi çekmedi sanırım. Ama olsun. Gene de eğlendi, öğrendi. Duyusal havuzu incelerken sonbahar mevsiminde neler olduğunu da konuştuk, ona sorular sordum. Mevsimleri tek tek anlatmaya çalıştım dilim döndüğünce.

Çabuk sıkılsa da iyi ki yapmışım duyusal havuzu. Güzel, eğlenceli ve eğitici bir zaman dilimi idi.

2 yorum:

  1. Çok güzel olmuş duyusal havuzunuz elinize sağlık, ben geçen ay biraz tembellik yaptım duyusal havuz yapmadım. Bu ay yapacağım kısmetse...

    YanıtlaSil
  2. benim de yaptığım ilk duyusal havuzdu. Beğendiğinize sevindim.

    YanıtlaSil