Sayfalar

18 Ekim 2012 Perşembe

Çiftlikteki 1001 Şeyi Bulun

Efendim pekçok yerde gördüm, üye olduğum Tübitak'ın sitesinde gözüme kestirdim, kitapçıda gördüm ve aldım. Bugün Deniz Baran'ımla baktık kitaba. Biraz zorlandı açıkçası. İlk birkaç objeyi - hayvanı buluyor, sonrasında acaba nerde nerde diye renklendirmeye çalışıyorum, küçük küçük kağıtlar koparıp (kağıt yırtmak her zaman favorisidir) bulduğumuz şeyin üstüne yapıştırıyoruz. Bugün sadece koyun çiftliğini yaptık. İlk sefer için oldukça iyidi, zira dikkatini toplamasını, bakıp da görmesini yeni yeni öğreniyor.


Ara sıra yaparız burdan bir iki etkinlik. Faydalı bir kitap, Tübitak yayınlarından.

Deniz Baran'a fazla kitap almadığım aşikar. Neden? Nedeni çok basit, Deniz Baran eline geçirdiği tüm kağıtları yırtmaya bayılıyor. Bebekliğinde İlk Sözcük Kitabım diye bir kitap almıştım, kalın kartondandı. Onu bile yırtmayı başarmıştı. Kaşla göz arasında bir bakıyorum, kitap veya defter her neyse, küçük bir takvim yaprağı dahi olabilir, lime lime yapmış. Sırf o yırtsın diye krapon kağıtları aldım. Ama maalesef başarılı olamadım, kitap yırtmaya devam etti. Onunla birlikte okuyalım diyorum, ben yanında iken yırtıyor. Ben böyle şey görmedim.

Deniz'de ben büyüdüm tavrı var. Ne söylesek, ama ben de büyüdüm, yapabilirim diyor. Geçen kitap yırtmıştı, dedim sen büyümemişsin, büyüsen yırtmazdın, ben hiç kitap yırtıyor muyum, hayır. Oysa sen bebek gibisin, laftan anlamıyorsun, sanırım daha büyümedin dedim, biraz etki gösterdi, "yırtmayacağım söz veriyorum annecim dedi. Ben de birkaç kitap aldım. Yavaş yavaş kitapların nasıl okunması gerektiğini öğrenecek.

3 yorum:

  1. Bu kitabı almadım daha, listemde, bulduklarımızın üzerini kapatmak iyi fikirmiş. . Kağıt yırtmayı hamurdan minik parçalar koparmayla değiştirebilirsin belki, aynı zevki verir mi bilmem ama en azından yırtma dürtüsü azalır belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu akşam babasıyla yaptılar çiftlik etkinliğini, hamurdan parça koparıp yapıştırdılar. İşleri bitince kitabı sildim ıslak mendille. Bittiğinde yorumu "gerçekten de zormuş anne"

      Sil
  2. Kağıt yırtması iyi dedi bir arkadaşım, küçük kasları kuvvetleniyormuş. Mantıklı geldi. Mesele neyi yırtıp yırtmayacağını ayırt ettirmek. Kitabımızı yırtmadan bakmayı öğrendik dün. Sırf yırtması için kağıtlar veriyorum, bunları yırtabilirsin diyorum. Kitapları gösteriyorum, bunları yırtma diyorum. Hamurları parçalamayı seviyor. Ama kağıt yırtmanın yerini tutmaz. Sık sık hamur oynuyoruz. Kitapta bulduklarımızın üstünü hamur parçaları ile kapatmak da iyi fikir açıkçası. Bunu da deneyelim, maksat çeşit olsun, dikkatini çeksin.

    Çeşit çeşit faaliyet hazırlıyorum. Ama çok çabuk sıkılıyor oğluşum. Hemen yapıyor, bitirdim artık yapmak istemiyorum diyor ve ben de tamam diyorum, başka bir şey hazırlıyorum. Çoğunda da fotoğraf çekemiyorum. Çektiğim zaman hemen ben yapmak istemiyorum neden çekiyorsun diyor, surat asıyor.

    YanıtlaSil