Sayfalar

23 Ekim 2012 Salı

Çok Kızdım!

Yaz ve sonbahar yürüyüşlerimizde kullandığımız pusetler, insanlara dert oldu. Neymiş, Deniz Baran kocamanmış da, neden pusete biniyormuş! Bugün Halk Eğitim Merkezi'ndeki annelerden biri, anlattığım bir olay üzerine bu yorumu yaptı. Efendim, onun çocuğu 2 yaşından beri onunla birlikte yürüyüş yapıyormuş. Hem de tempolu 1 saat yürüyormuş. (Yahu baktım kadına, oldukça şişman. Her gün tempolu 1 saat yürüyen insan, 2 senedir -oğlu 4 yaşında- iğne ipliğe döner) Ben de kızdım, ne alaka! Herkesin çocuğu farklı, bende iki çocuk var, küçüğüm Barış'ımı pusette taşırken büyük olmak için çok küçük Deniz'imi her gün 10 - 12 km nasıl yürütürüm? Dedim ki "ben doğru bulmuyorum bu kadar yürümesini, bu onun vazifesi değil ki, yolun sonunda molamızı parkta veriyoruz, orda oynuyor zaten" hatun diyor "çocuklar bütün gün akşama kadar sokakta koşturuyorlar, neden sizinle yürümesin" epey hararetli oldu, atışma türü bir şey geçti aramızda. dedim ki "sokakta çocuklar kendi istedikleri hızda, ritimde oyun oynuyorlar. Hiçbir zorunlulukları yok, istediklerini yapıyorlar. Oysa ben yürüyüşte belli bir hızda belli bir mesafeyi kat etmek durumundayım, belli aşamalarda mola veriyorum, bir oğlum pusette iken ne zorum var diğerini bu kadar uzun mesafe yürüteyim, yorulsun etsin, mantığı ne" bir de kızma tamam bir şey demedim diyor. Tam da iletişim engelleri üzerine bir konuşma geçiyordu. İletişim hatalarından suçlama, kıyaslama, küçük görme vs. türden ne hata varsa yaptı etti kadın, sonra da kızma diyor.

Bir olayı anlattığınızda, insanlar şöyle anlıyorlar : ben istediğim her tür eleştiriyi yapabilirim, anlatmasaydı o zaman... Hayır efendim yapamazsın.

Bütün yaz bunun mücadelesini verdim ben. Yazın başında 2,5 yaşında idi Deniz Baran. Önüne gelen sen büyüdün neden pusete biniyorsun dedi oğluma. Yahu size neee! Bu çocuk sadece 2,5 yaşında! 12,5 değil! Neden her akşam 10 km yürüsün, zoru ne?!

Herkes mükemmel anne - baba sanki, başkalarına akıl vermeyi pek seviyor! Dert ediniyor başkalarının kararlarını ve uygulamalarını! Siz önce kendi hayatınıza bakın, neleri doğru yapıyorsunuz, nasıl anne babalarsınız!

Not: Şişmanlarla bir sorunum varmış gibi algılanmasın. Şişmanlık benim genlerimde var. Ben de şişmandım yaz başında, yürüyüşler sayesinde oldukça kilo verdim, şimdi kiloluyum. Bunlar da gidene kadar mücadelem sürecek. Demem o ki,  yürüyüş yaparsan, biraz da yediklerine dikkat edersen, 2 senede erir gidersin.

2 yorum:

  1. insanlar gerçekten çok komikler...
    bunlara bile karışır oldu demek..
    Duru da öok uzun yürümüyor hemen kucağına al diyor..sırf bu yüzden hafif puset aldım 2,5 yaştan sonra çanta gibi onu da yanımda gezdiriyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar sürekli derler. Pusete oturttuk, yürütsenize diyorlar, oturtmasak yazık değil mi çocuğa her gün yürütüyorsunuz, eridi bitti yavrucak derlerdi. Kendi hayatları mükemmel (!) ya, başkalarının hayatlarını da düzeltmeye çalışıyorlar kendi akıllarınca.

      Sil