Sayfalar

19 Ekim 2012 Cuma

Gruplama

Bugünkü Halk Eğitim Merkezi etkinliğimiz şöyle:

Gelişim Alanı : Zihinsel gelişim
Hedef            : Gruplama
Malzeme        : Kağıt, boya kalemleri, ucu küt çocuk makası

Etkinliğin uygulanması:
Çocuğunuzla masaya ya da yere oturun - Biz masada oturduk.
Kağıda 9 daire çizin (Bardak kullanılabilir), daha sonda bunları kesin ve çocuğunuzdan bunların 3'ünü yeşile, 3'ünü maviye ve 3'ünü de kırmızıya boyamasını isteyin. Deniz Baran boyama yaparken sıkılıverdi, istemiyorum sen boya dedi. Ben de ona hadi birlikte yapalım, onları sen boya bunları da ben dedim, ikna oldu. Kalemi tripod tutmaya başladı bu arada. Birkaç kere deneme yaptırmıştım. Bugün bir baktım, güzel tutuyor. Mutlu oldum.

Çocuğunuzun önüne bunları karışık şekilde koyun ve hangi renkleri gördüğünü sorun (Deniz Baran 20 aylıkken renkleri öğrendiği için ben renk konusunda artık soru sormuyorum, bu konuda sorunumuz yok çok şükür)

Çocuğunuzdan renklere göre daireleri ayrı ayrı yerelere koymasını isteyin.

Farklı uygulama olarak yukarıdaki etkinlik kolay geldiyse, ek olarak 9 kare de çizebilirsiniz. Ben bunlara ilaveten 9 da üçgen çizdim. Boyadık ettik. Daireleri, kareleri, üçgenleri farklı gruplandırdı. Sonra da renklere göre gruplandırma istedim. Yaptı.

Sonra da kağıtları yırtmaya kalktı, uyarı aldı, bıraktı. Ya şu kağıt yırtmak nereye kadar devam edecek acaba...

Fiziksel etkinlikler zor gelmişti ve sıkılmıştı. Bu da fazla basit geldi ve sıkıldı. Olsun, ben yine de hergün etkinlikleri yapmaya ve paylaşmaya devam edeceğim.

Benim oğluşuma faaliyet yapma fikri cazip gelmiyor sanırım. Şu sıralar nelerden hoşlandığını başka yazımda anlatırım. İşte resimlerimiz :




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder