Sayfalar

16 Ekim 2012 Salı

Halk Eğitim Merkezi - Aile Eğitimi Kurs Programı

Halk Eğitim Merkezi'nin anne çocuk eğitimi kursuna kaydoldum. Deniz Baran 3 yaşında olduğu için, 3-4 yaş grubundayım. Annem de yok bu hafta, kursa gidemedim ama etkinlik kitapçığını bugün gittim aldım. Hocamız Gülin Hanım, oldukça sıcak davrandı. Barış Çağan'ı kanguruya koydum, Deniz Baran'ın da elinden tuttum, dolmuşa bindik ve gittik. Biraz zahmetli oldu ama başardık.

Kurs 14 hafta sürüyor. Haftada bir gün gidiliyor ve 3 saatlik eğitim alınıyor. Sonra da haftada 5 gün evde etkinlik yapılıyor. Biz Deniz Baran'la pek çok etkinlik yaptığımız için alışkınız. Bugünkü etkinliğimiz büyük ve küçük kavramları.

Malzemeler:
1 adet defter
Boya kalemleri
Yün ip (ben bornoz ve hırka kuşaklarını kullandım.)

Ekstra malzeme olarak ben çeşitli renkte balonlar kullandım.

Önce deftere büyük ve küçük daireler çiziyoruz. (Ben çizerken farklı boyda bardaklar kullandım.)
Çocuğumuzla yanyana oturuyoruz. (ben onu soluma oturttum) Sonra da bunlar daire, bu büyük boy daire, bu küçük boy daire diye gösteriyoruz. Ben bir de dikkatini çekmek için daireleri boyadım. O da boyamak istedi, tamam dedim. İçini boyayabilir misin diye sordum. Biraz becerdi, bolca taşırdı. Sonra sordum ona büyük daire hangisi, küçük daire hangisi. Baktım çok fazla kolay yapıyor. O zaman mavi daire büyük mü küçük mü, küçük dairenin rengi ne, ortaboy dairenin rengi ne dedim. Hepsini gösterdi. Ortaboyu da gösterdi ama sonra ne demek diye sordu (sanırım doğru bilip bilmediğini anlamaya çalıştı, pekiştirmek istedi)

Sonra elimi koyup elimin şeklini çizdim. Onun da elini çizdim. Ben de çizmek istiyorum dedi. Tamam dedim ve kalem eline verdim. O da benim elimin etrafında çizmeye çalıştı. Sonra da sordum hangisi büyük hangisi küçük diye, cevapladı.

Yere bornoz ve hırka kuşakları ile daireler çizdim. Dairelerin içine ve dışına girip çıktık, içinde zıpladık, dairelerin etrafında yürüdük, koştuk. Oldukça hoşlandı. Ben büyük dairenin içine girdim, "ben küçük dairenin içine girmek istiyorum" dedi. Benden farklı olarak ben zıpladığımda "ben de koşmak istiyorum" diye kendini ifade etti. Beni taklit ettiği de oldu, farklı davrandığı da.

Sonra da evde balonlar vardı, kimini kocaman, kimini küçük ama hepsi farklı boyutlarda olmak üzere şişirdim. Çamaşır sepetini getirdim. Balonları yere bıraktım. Dedim en küçük hangisi, gösterdi. Onu sepetin içine at dedim, attı. Bu şekilde küçükten büyüğe çamaşır sepetine 4 balonu attık (evdeki balonlarım bu kadardı) Sonra da hepsini halının üstüne büyükten küçüğe doğru dizmesini söyledim, dizdi. Renk ve boyutlarını birarada söylemesini istedim. Beni anlaması için önce ben söyledim : Sarı balon en büyük, mavi balon daha küçük, kırmızı balon maviden daha küçük, en küçüğü de mor balooonnnn...

Sıkmadım, güzelce oynadık. Etkinliğimiz toplam 20 - 25 dakika kadar sürdü. Daha fazla oynamaktan sıkılıyor.

İlk gün etkinlikleri olduğu için soğumasın diye fotoğraf çekmedim. Daha sonraki etkinliklerimizde fotoğraflar çekerim. 

Bugünkü etkinliğimiz, zihinsel gelişime yönelikti.
Hedefimiz ise büyük ve küçük kavramını tanımaktı.

Evde kendi kendime internetten araştırdığım ve kitaplardan okuduğum kadarıyla bir şeyler yapmaya çalışsam da okul disiplini altında ve uzmanlar tarafından hazırlanmış bir program dahilinde etkinlikler yaptırmak, kendimi iyi hissettirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder