Sayfalar

14 Ekim 2012 Pazar

Kuzenlerle Güzel Bir Akşam

Cuma gecesi kuzenim Melek ve kocası bize geldiler. Yemeğe davet etmiştim onları.  Güzel, keyifli bir geceydi. Yedik içtik, sohbet ettik, bir sürü havadis aldım. Kuzenim Hayri evlenmiş. Allah mesut etsin.

Yemeklerimi beğendiler, ben de acayip mutlu oldum. Az ama öz yaptım. Malum zayıflama adına yola çıkmış idik ve ben yolun yarısını yeni aştım. O nedenle biraz bana uygun biraz misafire uygun yemekler yaptım. Mesela mercimek çorbası yaptım ama içine patates koymadım ve ben de içtim. Mercimek, havuç, soğan ve kırmızı biberle yaptım çorbamı. Tereyağ da kattım. Patatesin yokluğunu hissetmedim.

Sonra fırında patatesli biftek yaptım ama patateslerinden yemedim. Etleri önceden tereyağda kızartıp mühürledim. Sonra da üstüne yaptığım sosu döktüm. Diyetime rağmen fırında beşamel soslu makarnadan yedim, onu da fazla kaçırmadım. Kuzenim ve kocası tatlı getirmişler çok güzel, bir dilim yemekten kendimi alamadım. Sabah tartıldım, hiç kilo almadan atlatmışım geceyi. Sevindim.

Sos Tarifim Şöyle:

1 iri soğan
2 orta boy domates
3 yeşil biber
3-4 diş sarımsak
3-4 adet defne yaprağı
Zeytinyağı
1/2 çay bardağı üzüm sirkesi
1 yemek kaşığı salça (domates salçası kullandım),
tuz, kekik, karabiber, kimyon

Zeytinyağını tavaya koydum, yemeklik doğradığım soğan ve biberleri kavurdum, salçayı ekledim, kokusu çıkana kadar kavurmaya devam ettim. Sonra yine yemeklik doğradığım domatesleri ekledim, güzelce pişmeye bıraktım. Domatesler erimeye başlayınca blendırla tüm malzemeyi ezdim. İçine tuz ve baharatı ekledim. Sonra da 4 küçük diş sarımsak ve 4 tane defne yaprağı koydum, göz kararı biraz su ekledim ve sirkeyi kattım. Bir iki tıkırdadı, söndürdüm ocağı. Tepsiye tereyağda kızarıp mühürlediğim kontrfile etlerimi, üzerlerine patates ve uzun uzun kestiğim yeşil biberlerimi dizdim, sosu döktüm üstüne. Tepsinin üstünü de alüminyum folyo ile kapattım. 180 derece fırında 1,5 saati biraz aşkın süre (patatesler pişene kadar) pişirdim. Etler lokum oldu. Sirke piştiği için kokusu kalmıyor. Şarap koymak yerine sirkeyi tercih ediyorum, etleri yumuşacık yapıyor. Afiyetle yeniyooooorrr..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder