Sayfalar

19 Ekim 2012 Cuma

Sanatsal Etkinlik : Makarna Boyama

Aklımda hep renkli boncuklar ve düğmeler almak ve bunları ipe dizdirmek şeklinde faaliyetler vardı. Ama elim değip de bir türlü tuhafiyeden alamadım bunları. Geçen gün yüksük makarna yapmıştım, birden kafamda şimşek çaktı. Dün akşam yemek hazırlarken, kenardaki makarnaları, toz gıda boyalarını çıkardım meydana. Bir yandan yemek yaptım, bir yandan da Barış Çağan'ın boş mama kavanozlarına birer çimdik toz gıda boyası attım. Sonraaa Deniz Baran'ı çağırdım.

Her bir kavanozu gösterdim. İçinde ne var dedim. Toz dedi. Musluğun altına tuttum, birden boyalı su oluşuverince aaaaaa diye hayret etti. Hemen ilgisini çekti bu durum, zira beyefendi sularla oynamaya bayılır. Ben de bakıcam dedi, çektim bir sandalye, yaklaştırdım. Makarnaları birlikte attık boyalı suların içine, beklettim, kavanozdan çıkardık. Ben de çıkarıcam dedi, kaşık verdim eline. Bir elinle kavanozu tut, bir elinle de kaşığı, işte böyleee diye yol gösterdim, çıkarmaya başladı boyanan makarnaları. Kurumak için kağıt havlulara serdik ama daha da oynamak istedi. Ben de artan kırmızı ve sarı boyaları birleştirdim. İçine makarnaları attım ve ne renk oldu dedim, Turuncuuuuuuuuuuuuu diye bağırdı.

Sonra da mor yapalım anne mor yapalım diye çığlıklar atmaya başladı. Ben de neleri karıştırmamız gerekli dedim. Bilemedi, maviiii ve kırmızııııı dedim, karıştırdım. Elde ettiğimiz mor boyanın içine de attık makarnaları, onları da çıkardık kağıt havlu üstüne. Tüm renklerimizi yaptıktan sonra, makarnalarımızı kurumak üzere tabağa yerleştirdik ve bu sabah baktık, kurumuşlar. Sabah kahvaltı hazırlarken epeyce onlarla oynadı, kavanoza boşalttı etti, onlara nitelikler verdi. Efendim bu makarnalar uçak biletleriymiş ve bir renk seçmeliymişim. Kırmızıyı seçtim dedim. Onunla geçemezsin biliyorsun ki dedi. Nereye geçeceğim dedim, uçağa geçemezsin dedi. Sadece mor ve mavilerle geçiliyor dedi, beni yönlendirdi. Bu şekilde epeyce hoş vakit geçirdik. Çok fazla fotoğraf çekemedim ama çektiğim birkaç fotoğraf aşağıda:



Elde ettiğimiz makarnaları kavanoza koyduk, başka bir etkinlikte kullanacağız nasipse. Artık tebrik kartı mı olur, ipe mi dizeriz veya başka şeylerde mi kullanırız, kısmet.

5 yorum:

  1. merhaba bloğunuzu çocuğumla evde neler yapabilirim sayfası sayesinde keşfettim gerçekten güzel paylaşımlarınız var benimde 16,5 aylık bir kızım var bende bu ara montessoriye yoğunlaşmış durumdayım ama henüz bloğuma aktaramadım çalışmalarımızı ama farklı paylaşımlar için sizide bloğuma beklerim stylesmyr.blogspot.com :)
    buarada sormak istediğim birşey var bu makarnalar kuruyunca eli boyuyormu acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. makarnalar kuruyunca elleri kesinlikle boyamıyor. çeşitli aktivitelerde kullanabilirsiniz. Allah bağışlasın cümlemizin evladını. Ben de sizi ziyarete geleceğim en kısa zamanda. Sevgiler.

      Sil
  2. amin Rabbim sağlık sıhat hayırlı ömür versin evlatlarımıza inşaAllah...Bilgi için teşekkür ederim bu bilgiyi linkinizi kullanarak bloğumdada paylaşmak isterim izninizle...bendende size sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki paylaşabilirsiniz. Blogumda makarna etkinlikleri diye etiket de var. Makarnalarla yaptığımız birkaç çalışma var. Siz de değişik şeyler yapabilirsiniz. Biz makarnaları şönillere (tüylü tel) dizdik, resimlere yapıştırdık. Boyama yapmak bile çocuklara çok ilginç geliyor. Özellikle farklı renkleri karıştırıp yeni renkler elde etmek çok ilgilerini çekiyor. Size iyi çalışmalar, sevgiyle..

      Sil
  3. cevabınızı anca gördüm teşekkür ederim ilginiz ve bilginiz için :) uzun zamandır bilg.açamıyorum teldende malesef blog takip etmek zor oluyor ama ilk fırsatta sizin ve montessori annelerinden birkaç hanımın bloğunu detaylı bir şekilde incelemek istiyorum gerçekten çok güzel paylaşımlar oluyor iyi ki gruba katımışım diyorum :) sizlerede iyi çalışmalar,sevgiyle kalın iyi günler...

    YanıtlaSil