Sayfalar

1 Kasım 2012 Perşembe

Etkinliklerimiz: Uzun -Kısa, Topu Tek Elle Başının Üstünden Atma, Farklı Duyguları Tanıma

Dün birkaç etkinlik yaptık, ilki Halk Eğitim Merkezi'nden.

Etkinlik - 1

Gelişim Alanı : Zihinsel gelişim
Hedef              : Uzun ve kısa kavramlarını tanıma - ölçmeye başlama


Etkinliğimizde bize verilen kitapçığımızdaki çubuk resimlerini kullandık. Aslında kesip çıkarın ve masaya koyun diye yazıyor ama ben gerek duymadım, zira uzun ve kısa kavramlarını Deniz Baran zaten biliyor. Birbirinden farklı uzunlukta 3 adet çubuk çizin, Bunları kesip masanın üzerine koyun. İki çubuğu gösterip hangisi kısa hangisi uzun diye sorun. Sonra çubukları değiştirip yine iki çubuğu gösterin ve hangisi kısa hangisi uzun diye tekrar sorun. Sonra 3 çubuğu da masaya koyun ve hangisi en uzun hangisi en kısa hangisi orta diye sorun.

Biz bu kısmı uyguladık. Farklı uygulamalar olarak da evde biri bornoz kuşağı biri örgü çantamın kordonu olmak üzere iki uzun nesne getirdim. Uzunlukları birbirine çok yakındı ve hangisi uzun hangisi kısa dedim, biraz bocaladı. Hadi ölçelim dedim. İki nesnenin de bir uçlarını hizaladık, bornoz kuşağı bitti, bak çantamın ipi hala bitmedi. Hangisi uzunmuş dedim, çantanın ipiiii diye bağırdı.

Yine farklı uygulama olarak beraberce etkinlik yapıyoruz, uzun ve kısa kavramlarını tanıyoruz diye bağıra çağıra, güle oynaya gardrobun aynasının karşısına geçtik. Hangimiz kısa, hangimiz uzun diye sordum, sen uzunsun ben kısayım dedi. Tamam o zaman, şu emekleyen bıdık kardeşin Barış Çağan'ı da getirelim dedim. Yanımıza emekleyerek gelmekte olan küçük fındığımı da kucakladım ve aynaya tutunarak ayağa kalkmasını sağladım. Hangimiz en uzun dedim. Seeeeeeen diye bağırdı Deniz fındığı. Hangimiz en kısa dedim, Barrıııııışşşş (genelde r sesini bastırarak söylüyor) dedi. Hangimiz orta dedim, beeeen dedi. Anneee ortaboy ne demek dedi. Barış kısa, ben uzunum. Ama sen Barış kadar kısa mısın, hayır, benim kadar uzun musun, hayır. Demek ki sen ikimizin de tam ortasında kalıyorsun dedim, dilim döndüğünce anlatmaya gayret ettim.

Güle oynaya gerçekleştirdiğimiz bir etkinlikti. Eğlendik, sevdik.

Etkinlik - 2

Gelişim Alanı : Fiziksel gelişim
Hedef              : Topu tek elle başının üstünden atma
Malzeme         : Plastik top, balon




Biz bu etkinliği daha önce de yapmıştık, ancak pekiştirmek için tekrar edelim dedik. Karşılıklı geçtik, ayakta durduk ve bir yandan ne yaptığımı söyleyerek bir yandan da topu tek elle başımın üstünden attım, aynı şekilde o da bana attı.

Deniz Baran atma, isabet ettirme konularında bir sorun yaşamıyor ancak tutma konusunda henüz başarılı değil. Ben de tutabilmesi için, aynı etkinliği balonla da yaptım. Bunu da kocam akıl etmişti sağolsun. Böyle böyle halledeceğimizi düşünüyorum.









Etkinlik - 3

Gelişim Alanı : Sosyal - duygusal gelişim
Hedef              : Farklı duyguları tanıma

Etkinliğimiz yine halk eğitim merkezinin bize verdiği kitapçıktan uygulanıyor. Buraya resim de ekledim, gerçi her yerde bulunabilecek şeyler ama, yine de ilgilenenler yandaki şekilden bakabilir.

Deniz Baran bu tür duyguları keşfetmeyi çok sevdi. Buna ilişkin kitap da aldım ama henüz o kitaba bakma fırsatımız olmadı. Heyecanla okuyacağımız uygun anı bekliyorum. Neyse konumuza dönelim..

Önce sordum, sence bu adam ne hisediyor diye, hayali oyunlarından cevaplar verdi bana, kendimi çok iyi anlatamadım. Ben de tamam o zaman şöyle sorayım, sence bu adamlardan hangisi korkmuş, hangisi şaşkın, hangisi mutlu, hangisi üzgün, hangisi kızgın diye sordum. Ama teker teker ve karışık karışık sordum. Sence neden kızmış olabilir, neden korkmuştur vs. diye nedenlerini de sordum. Bunun üzerine bir sürü hikayeler anlattı bana. Ona kızmış, çünkü oyununu bozmuş, oyuncağını almış. Bu da ağlamaya başlamış, çünkü bu ona kızmış. Bu bağırıp kızınca bu da korkmuş... Bu konuda konuşmak çok eğlenceliydi, epey bir süre sohbet ettik.

Farklı uygulama olarak, birbirimize yukarıdaki resimde yer alan duyguları yansıtmaya çalıştık, yüzümüzü şekilden şekile soktuk ve birbirimize sorular sorduk. Sence şimdi ne hisediyorum diye sorduk, cevapladık. O da bana bütün duyguları yansıttı.

Bunların resimlerini çekebilmeyi çok isterdim ama şimdilik yok. bu etkinliği tekrar ederiz yakın zamanda, o zaman fotoğraf eklerim. Barış Çağan, bilgisayara takılı haldeyken kart adaptörünü zırt diye çekti aldı. Ben deyim 100, siz deyin 200 fotoğraf bir anda buhar oldu, kart bozuldu, tekrar biçimlendirdim mecburen kartı. Neyse sağlık olsun. Bu da Barış'ın yaramazlığı olarak kayıtlara geçsin!

2 yorum:

  1. Çok güzel çalısmalar.
    Merak ettigim halk egitim merkezi nasil bir calışma yapıyor annelerle acaba.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Halk Eğitim Merkezi'nin aile eğitimi kurs programı var, afişlerini görmüştüm. Gittim kaydoldum. Haftada bir gün kurs gördüğüm okula gidiyorum. 2 saatlik bir çalışma yapılıyor. Etkin dinleme, kendimizi ifade edebilme, beslenme vs. konularında uzman eğitmen bilgiler aktarıyor kursiyerlere. Evde çocuklarla birlikte yapmak için etkinlik kitapçığı da verdiler. Her gün bir etkinlik yapılıyor. Ben bayram haftasında etkinlik yapmadım, o nedenle bu hafta biraz daha seri gidiyorum. Zihinsel, fiziksel, sosyal - duygusal gelişim alanlarına yönelik etkinlikler yer alıyor. Haftada 5 etkinlik, 2 gün tatil. Biz en çok fiziksel gelişime yönelik etkinliklerde zorlanıyoruz.

    YanıtlaSil