Sayfalar

20 Kasım 2012 Salı

İtiraf Zamanı : Uyku Sorunu

Barış Çağan Uyumayı Öğreniyor  ve Barış Çağan Uyumayı Öğreniyor II. Perde başlıklı yazılarımda anlattığım uyutma meselesi buhar oldu uçtu gitti!

Yazılarımda anlattığım üzere uyutma meselesinde ilk gece çok zor geçmekle birlikte sonraki geceler gayet güzel geçiyordu. Barış'ım emerken uykusu geliyor, yatağa yatırdıktan sonra bir iki dönüp uyuyordu.

Peki bu düzen ne zaman bozuldu? Tam olarak oda değiştirdiğimiz zaman! Malum, daha önce de belirtmiştim, bizim evimizde doğalgaz yok ve klima ile ısınıyoruz. Evimizin şekli de biraz ince uzun tarzda olduğu için, her taraf ısınmıyor. Çocuklarım soğuk odada üşüttüler ve burun akıntılarından kurtaramadım onları. Ben de dedim son kez olmak üzere yine kış için salona geçiş yapalım, kışı sıcak odada geçirelim! İşte ne oldu ise o zaman oldu. Zira aynı dönemde gece nöbetlerimi de açmaya başladım, çoğu geceler uykuya dalma saatlerinde oğluşumun yanında olamadım. Düzen bozuldu, düzene geri dönmek için sil baştan yapmadım, tekrar ağlatarak uyutmak istemedim. Zaten annem gündüz ben iş yaparken oğluşumu ayakta sallayarak uyutuyordu. Gece uykuya dalmalarda da bir iki kere sallanınca, kendi kendine uyumaya alışma işi buharlaştı, geçmişte bir anı olarak kaldı.

Olmadı, ben başaramadım. Pişman değilim.

Peki şimdiki durum ne? Barış Çağan her gece saat 2 - 2.30 sıraları zırt diye uyanıyordu, o alışkanlığını köreltebildim, tek kazanımım bu oldu.

Her gece ve gündüz uykuya dalarken ayağımda sallıyorum. Allah'tan artık çabuk dalıyor uykuya ve iyi bir dalış gerçekleşmişse, yerine yatırınca uyanmıyor. Hal böyle olunca çok da eziyeti olmuyor oğluşumun.

Deniz Baran 2 yaş civarı kendi kendine uyumayı öğrenmişti. Biz ona hadi artık sallamıyoruz seni, uyku zamanı dedik, türküler, ninniler, masallarla bu süreci geçirdik. Barış'ta da aynı şey olacak.

Başaranları takdir ediyorum. Benden bu kadar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder