Sayfalar

7 Kasım 2012 Çarşamba

Ritm, Müzik, İki Eylemli Yönergeler, Merdiven, Aynı - Farklı Kavramları

Birkaç gündür yazamadım, topluca yazayım istedim.

Etkinliklerimiz Halk Eğitim Merkezi'nden

Etkinlik 1

Gelişim Alanı : Sosyal - duygusal gelişim
Hedef              : Ritme uygun hareket etme, müziğe uygun dans etme.
Malzeme         : Teyp, çocuk şarkısı

Etkinliğin Uygulanması: Aile üyelerinin birarada olacağı bir an belirleyin. Çocuğunuzun sevdiği ve bildiği bir şarkıyı açın. Çocuğunuzdan müziğe uygun dans edip şarkı söylemesini isteyin. İlave olarak siz çocuğunuza müziğe/rtme uygun birtakım hareketler gösterin (öne - arkaya zıplama, alkış çalma, kendi etrafında dönme, çömelip kalkma, kolları yukarı kaldırma - aşağı indirme gibi)
Çocuğunuzun eline mikrofon yerine geçecek boş bir plastik su şişesi ya da saç fırçası verebilirsiniz.
Şarkı bitince izleyen herkes alkışlasın ve ne kadar güzel söylediğini ifade etsin.

Biz bu etkinliği zaten daha önce müzik ve dans - çılgın parti etkinliğimizde yapmıştık. Bir baktım, halk eğitim merkezinde de aynı etkinlik yer alıyor. Müzikleri babamız hazırladı, şöyle cıstırıcıstak olanlarından. Biz teyp kullanmadık, mp3'ten çaldık müziği, iki oğluşumla dans ettik.

Şarkı söylerken mikrofon olarak benim pilates topumun pompasını kullandık.

Alkışlar, danslar, eğlence... Çok güzeldi, nefes nefese kalana kadar oynadık.






İki oğlum da dans ediyor, mutluluk dorukta..






Etkinlik 2

Gelişim Alanı : Zihinsel Gelişim
Hedef              : İki eylem gerektiren yönergelere uyma

Etkinliğin uygulanması:
Çocuğunuza aşağıdaki komutları verin. Her cümleden sonra yapması için çocuğunuza zaman tanıyın.

* Topu al bana at
* Topu başının üstündeyken ileri doğru at
* Top başının üstündeyken ileri doğru yürü
* Kapıya kadar koşarak gidip geri dön
* Banyoya gir tarak getir
* Koltuğa çık ve saçımı tara
* Kırmızı bir şey bul ve bana getir
* Çantamı al ve bana getir
* Tarağı al ve çantamın içine koy.

Farklı İlave Uygulamalar

Çocuğunuz iki eylemli yönergeleri kolayca yapabiliyorsa, 3 eylem gerektiren yönergeler vermey deneyebilirsiniz. Örneğin "odana git, oyuncak ayını al ve bana getir." gibi.

Deniz Baran, Halk Eğitim Merkezi'nin etkinliklerini yapmakta hafif bir direnç gösteriyordu. Ama düzenli olarak her gün kitapçığı alıp okudum ve bugünkü etkinliğimiz şöyle diyerek yaptırdım, baktım yapamıyor (örneğin top egzersizlerinde sorunumuz vardı), çok ısrarcı olmadım. Ama düzene girdikçe, Deniz daha katılımcı oldu. Böylelikle yukarıda bahsettiğim yönergeleri daha rahat ve istekli yerine getirdi.



Etkinlik 3

Gelişim Alanı : Fiziksel gelişim
Hedef               : Merdiven inip çıkma
Malzeme          : Merdiven

Etkinliğin Uygulanması :

Çocuğunuzla birlikte merdiven başında durun.
Yukarıya doğru sizin yardımınız olmadan çıkmasını isteyin.
Çıkarken her basamağı saymasını isteyin
Çocuğunuzun duvardan ya da parmaklıklardan yardım almamasına dikkat edin
4-5 basamak tırmandıktan sonra aşağıya aynı şekilde inmesin söyleyn.
Çocuğunuz inip çıkarken siz yardım etmeyin, elinden tutmayın

Farklı İlave Uygulamalar : Çocuğunuz bunu kolayca yapabiliyorsa, ayaklarını değiştirerek (her basamapa farklı ayağı gelecek şekilde) tırmanmasını ve inmesini söyleyin.

Deniz Baran kendisi merdivenleri yardımsız ve desteksiz inip çıkabiliyor. Çıkarken her basamağı farklı ayağıyla teker teker çıkıyor ama inerken her basamağa iki ayağını da koyma ihtiyacı hissediyor.


Etkinlik 4

Gelişim Alanı : Zihinsel gelişim
Hedef              : Aynı ve farklı kavramlarını anlama

Etkinliğin Uygulanması :
Çocuğunuzla karşılıklı oturun (biz oturmayı sevmeyiz pek, ayakta durduk)
Çocuğunuza önce "şimdi benim yaptığım hareketin aynısını yapmanı istiyorum" deyin ve elinizi başınızın üstüne koyun.

Daha sonra çocuğunuza "şimdi de benim yaptığım hareketten farklı bir hareket yapmanı istiyorum" deyin (gerekirse "ben elimi dizime koyarsam sen başka bir yerine koymalısın, mesela başına" diyebilirsiniz)

Şimdi elinizi dizinize koyun. Çocuğunuza da farklı bir hareket yapması için zaman tanıyın.
Aşağıda yer alan hareketlerle faaliyete devam edin.
* El çırpma, zıplama, tek ayak üstünde durma, koşma, yavaş yürüme, parmak ucunda yürüme.
Hareketleri yaparken her defasında çocuğunuzdan aynısını ya da farklısını yapmasını isteyin.

Farklı İlave Uygulamalar: Yemek masasında kaşık ve çatalı yan yana koyarak "bunlar aynı mı farklı mı " diye sorabilirsiniz, cinsiyetleri konuşurken de aynı farklı kavramları üzerine konuşulabilir, ayakkabının eşi gösterilip aynı kavramı, anne ve çocuğun ayakkabıları gösterilip aynı farklı kavramları konuşulabilir.

Biz bu etkinliği hareketeler üzerinden yaptık. Oyuncak Müzesinde Pako Elim elim diye bir oyun oynatıyor, Pako "elim elim elim" diye söylerken ellerini sallıyor ve her seferinde bir yandan hareketi yaparken bir yandan da ellerini nereye koyduğunu söylüyor, başına, ayaklarına, kollarına vs. vücut organlarına ellerini koyuyor. Şaşırtmaca olarak da mesela başımda diyor ama ellerini ayaklarına koyuyor. Burada Pako'nun dediğini yapmak ama yaptığını yapmamak gerekiyor. Pako başımda dediği halde ellerini ayağına koyduğunda bazı çocuklar da ellerini ayaklarına koyuyorlar ve yanıyorlar. Yanan bir şarkı söylüyor, br taklit yapıyor. Deniz Baran bu oyuna bayılıyor. Ben de aynı ve farklı kavramlarını buna benzer bir tarzda oynayarak çalıştırdım. Gayet güzel eğlenceli bir şekilde çalıştık.

Çalışmalar sırasında Deniz Baran eğleniyor ve yeni bir şey öğreniyorsa, ben bu çalışmayı başarılı olarak değerlendiriyorum ve yukarıda sözünü ettiğim tüm etkinliklerde Deniz çok eğlendi, nitelikli zaman geçirdik. Sevdik, tavsiye ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder