Sayfalar

22 Kasım 2012 Perşembe

Yorgun Annenin Bir Günü - Dil Altı Bağı!

Sabah duruşmam vardı, kalktım gittim geldim.

Öğleden sonra DEÜ'de Barış ve benim randevularımız vardı, kocam da geldi, Deniz'i de aldık, hep beraber toplaşıp gittik. Benim kolumda şüpheli bir et beni vardı, onu aldırmak için gerekli tetkiklerimi yaptırdım. Kansere benzemiyormuş, operasyon için gün verdiler.

Gelelim Barış'ıma................... Geçen gün kocam işten gelmiş, sofradayız hep beraber. Barış'ımı yedirmişim ve salmışım halıya, oyalayıyor kendince. Kocam dedi Barış'ın diline ne oldu? Dedim ne oldu? Çatallanmış gibi oğlanın dili dedi kocam. Bıraktım yemeği, gittim yanına. Çıkar oğlum dilini dedim, ben çıkardım, o da beni taklit etti, çıkardı dilini. Şimdiye kadar hiç mi farketmedik, etmedik vallahi! Oğluşumun dilinin altında bağ varmış gibi... Yoktur yoktur diyesimiz var ama maalesef diyemiyorum! Sanki alttan bir şey tutuyor dili ve kastırıyor gibi...... Keyfimiz kaçtı elbette. Şimdiye kadar nasıl olur da farkedemeyiz diye düşünüyoruz, gerçekten bağ mı var bize mi öyle geliyor diyoruz... Sus pus olduk.

Sabah Karataş Hastanesi'nde tetkiklerim yapılacaktı, kaptığım gibi Barış'ı da aldım, götürdüm, günlerden cumartesi. Çocuk doktorundan sıramızı aldım. Panik bir haldeyim, "sanki bir bağ var ve dilini kastırıyor oğlumun" diyorum. Doktor gülüyor. "Siz farkettiniz de biz anlamayacak mıyız" diyor. Anlarsınız diye size getirdim zaten dedim. Muayene etti doktorumuz. Dedi "evet bir bağ var, bu bağ nedeniyle konuşmaya başladığı ilk zamanlarda "r" sesini çıkaramayabilir. Daha sonra zaman içinde bu bağ kendini salar ve "r" sesini çıkarmaya başlar. Ancak çıkarmasa da ne olur? Bakınız Beyazıt Öztürk de "r"leri söyleyemiyor ama dünya kadar para kazanıyor. Benim kardeşim de küçükken söyleyemezdi, sonra söylemeye başladı. Bazı insanlar "r"leri söyler, bazıları söylemez. Benim oğlum olsa, ben asla dokundurtmazdım, anneler hemen panik yapıyorlar eyvah bebeğimin dil altında bağ var, hemen kestirelim, konuşamayacak yoksa vıdı da bıdı da... Ben dil problemi nedeniyle konuşamayan bir kişi bile görmedim meslek hayatımda. Eğer konuşmada bir güçlük varsa, nörolojik bir sorun olabilir, bence gerek yok ama isterseniz çocuk cerrahi polikliniğine götürebilirsiniz" Ben de "eşimle konuşacağım, beraber karar vereceğiz" dedim.

Çarşamba hazır benim randevum varken, Barış'a da bir randevu almaya karar verdik kocamla. Bugün de oğluşumu cerraha gösterdim. Muayenesi yapıldı. Dediler ki evet bir bağ var, bu bağın kesilmesi gerekli. Ne zaman iyileşir dedim. Hemen iyileşir, sıkıntı olmaz dedi çocuk cerrahı. 5 Aralıka randevu aldım. 3 Aralıkta kan tahlilleri yapılacak.

Şimdi çocuk doktorumuzun dediğini uygulayıp bu meseleyi zamana bırakıp günü gelince "r"leri söylemesi için egzersiz yapma yoluna mı gitsem, egzersizlere rağmen "r" leri söyleyemezse ve böyle basit bir operasyonla engellenebilecek bir durum olduğu halde ve dil altı bağını farketmemize rağmen operasyonu yaptırmadığımızı öğrenirse ne hisseder oğlum? Neden yaptırmadınız diye sormaz mı? Belki de dil altı bağı zamanla gevşeyecek ve oğlum hiçbir sorunla karşılaşmadan konuşacak...... Barış'ım şimdilerde dede, mama, baba gibi kelimeleri söylüyor. Yahu insanın doğru olduğunu düşündüğü kararı uygulaması bile ne kadar zor konu evlat olunca!

Sözün özü, dil altı bağını kestireceğiz, o kadar!

Gece de görev aldım, oraya gidip geldim. Şimdi baş ağrım yoğun, uyumak istiyorum!

DEÜ Hastanesi dönüşü fotoğraflarımız burada

8 yorum:

  1. Cok gecmis olsun canım. Aynı dil altı bağını kestiren yakınlarımız oldu,co basit ve hemen atlatıyor cocuklar demislerdi. Sizde çabucak anlatırsınız ins..
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Ben de etraftan sordum soruşturdum, yaptıran ailelerle konuştum. 2 gün sıkıntısı olur geçer hemen diyorlar. Bir iki sıkıntı üst üste geldi, Allah beterinden korusun. Her şey düzelecek, yoluna girecek nasipse.Ama ister istemez etkileniyorum tabii ki.

    YanıtlaSil
  3. Allah insana kaldıramayacağı yükler vermezmiş. Siz güçlü bir annesiniz bence.
    Hepsi imtihan inanın ve elbet geçecek. Tek çare dua ve sabır. Allah sabrinizi arttırsın ins.

    YanıtlaSil
  4. İnşallah her şey yoluna girecek... Desteğiniz için çok teşekkür ederim. İnsanın yalnız olmadığını bilmesi güzel :)

    YanıtlaSil
  5. Tesadüfen okudum yazınızı,ilk defa duyuyorum ben böyle bir şey..Benim de 39 aylık bir kızım var geniz eti alınmalı dedi doktorumuz ama insanın çocuklarıyla ilgili böyle kararlar alması çok zor..Acil şifalar dilerim..

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim desteğiniz için. Size de çok geçmiş olsun, acil şifalar dilerim. Gerçekten insan kendisi için gereken ne ise karar verebiliyor ama evlat söz konusu olunca insanın aklına bin türlü şey geliyor.. Allah'a emanet!

    YanıtlaSil
  7. benim oğlumda varmı bilmiyorum ama var görünüyor 3 yaşında ama tam konuşamıyor karar veremiyorum operasyon gecirmesi ne olur diye acıkcası korkuyorum bi şey olur diye yanlış karar vermekten korkuyorum hamit_ozdemir27@hotmail.com yaptıranlar dan bilgi alırsam karar vermekte kendime güvenim gelir diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz yaptırdık dil altı bağı ameliyatını. çok basit dediler ama çok zor geçti. bebeğim zor uyandı. dilaltı bağı çok kalınmış ve kesilince solunum yolları kanla dolmuş. ameliyata giren anestezi uzmanı, doçent dr.du ve hemen müdahale etmiş, solunumu açmış. bize bu ameliyatı çok basit olarak gösteren cerrahlara çok kızıyordu o uzman. şuan oğlum 2,5 yaşında. bazı harfleri söylemekte zorlanıyor ama zor da olsa çıkarıyor. hiç ameliyat olmasa idi daha çok mu zorlanırdı bilemiyorum. kararı doktorlarınıza danışarak vermelisiniz. Allah kolaylıklar versin. Sonuç olarak yaptırmasaydım ve oğlum konuşma güçlüğü çekseydi üzülür ve pişman olurdum. şimdi bol bol konuşma egzersizleri yapıyoruz, oldukça iyi gidiyor. hangi kararı verirseniz verin, hakkınızda hayırlısı olsun.

      Sil