Sayfalar

8 Kasım 2012 Perşembe

Zihinsel Gelişim : Vücut Kısımları (Organlarımız)

Dünkü halk eğitim merkezi etkinliğimiz şöyle:

Gelişim Alanı: Zihinsel gelişim
Hedef             : Vücut kısımlarını gösterme, ne işe yaradığını bilme.

Etkinliğin uygulanması: Çocuğunuzla karşılıklı oturun ve ona vücut kısımlarının adını söyleyin ve tek tek göstermesini isteyin. Örneğin:
- bana elini gösterir misin
- kolunu gösterir misin
- dirseğini gösterir misin
gibi gibi.. Biz zaten uzun zaman önce vücut kısımları hakkında konuşuyorduk, bu nedenle Deniz Baran zorlanmadı. Ancak dikkatini yoğunlaştırabilmek için her zaman üstünden geçtiğimizden daha farklı vücut kısımlarını da sordum kendisine. Bir kısmını bildi, bir kısmına ise "o da ne?" diyerek şaşırdı. Ense, gıdık, baldır, aşık, ayak tarağı, dirsek, kaval, karın, mide, kalp, sırt, bel, omurga, şakak, elin ayası, ten gibi.

Daha sonra da bunların ne işe yaradığını sordum. Göz, kulak,burun, dil, diş, dudak, yanak, saç, kaş, kirpik, ten, ayak, el, popiş, pipi ne işe yarar diye sordum. Kimine güldü, kimine hiçbir işe yaramaz dedi, kiminin ne işe yaradığını söyledi. Mesela dudaklar ne işe yarar diye sordum, oğluşum hiçbir işe yaramaz dedi. (sanırım duyu organları ile bağdaştırıyor işe yararlılık konusunu) Dedim sen beni öpmek istesen neyle öpersin? dudaaaağaaaaaaaammmlaaaaaaaaaa dedi :)

Güzel bir sohbetti. Etkinliğimiz sona erdi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder