Sayfalar

31 Aralık 2012 Pazartesi

Can Dostum : Kardeşim ve Anneannem

Deniz Baran arkadaş istiyor. Dışarı çıkıp gezmek istemiyor. İlle de nereye gideceğimizi soruyor. Toprak'lara mı, Emre'lere mi, Bulut'lara mı gidiyoruz diye soruyor. Alışverişe veya gezmeye cevaplarını kabul etmiyor, ben gelmeyeceğim diye ayak diriyor. Sonra da bana arkadaş bulun, ben arkadaş istiyorum diye açıkça söyledi! Ben de onun her zaman en yakınında zaten arkadaşı olduğunu söyledim. Kim biliyor musun dedim, kim dedi. Barış tabii ki de dedim. Kardeşin anlamı nedir bilir misin, can dostu, en yakın arkadaş demektir kardeş dedim. Bu fikri sevdi. Tamam dedi. Ama gene de başka arkadaşlara da ihtiyacı var.

Deniz şu yazımı yazarken de soruyor "annee, anneannem ve dedemden başka kimse yok mu?" Ben de akrabalarımızı saydım tek tek. Akrabalar arasında Deniz'e yaşıt kimsecikler yok. Bir oyun grubuna ihtiyacım vaaaaarrrrr....  Aklımda bir iki plan var ama bakalım. Bizim apartmanda çocuklu aileler var. Ama tanımıyorum hanımları. Birinin çocuğu Barış'la aynı çağlarda, diğer hanımın çocuğu Deniz'le aynı çağlardaymış. Tam oyun grubu kurulabilir işte.... Ama bu fikre nasıl bakarlar bilemiyorum.

Deniz Baran ve anneannesinin arası oldukça açıktı. Deniz anneannesine kötü sözler söylüyordu. Zira anneannesi, Barış'ı korumak için Deniz'e çok sert direktifler veriyordu! Deniz de annesnnesine kötü sözler söylüyordu, anneannesi kendisine kötü söz söylenince Deniz'e çıkışıyordu. Deniz agresifleşiyor, ya anneannesine ya kardeşine sert davranıyordu. Bu bir kısır döngüye dönmüştü. Bu kabusu başlatanı biliyorum ama bunun önemi yok! En son, hem annemle hem de Deniz'le ayrı ayrı konuştum. Kolay olmadı konuşmak ama işe yaradı! Deniz, Barış ve anneanneleri geçtiğimiz hafta oyun oynadılar, korsancılık oyunu. Beşik, gemi oluyor. Annem kaptan, Barış miço, Deniz de "kaptük". Bu kelime kimin hayalgücünün ürünü söylememe gerek yok herhalde! Kaptan ve miço arasındaki kişiymiş! Ben tayfa da olabilirsin, miçonun büyüğüne tayfa denir dedim, bu fikir hoşuna gitti.  Barış da oyuna katıldıyor, heyecanla ve sevinçle yerinde zıplıyor. Beşiğin içine oyuncaklar koyuyor Deniz, Barış hem onlarla oyalanıyor, hem abisiyle kucaklaşıyor. Barış sıkılınca oyundan çıkıyor.

Oyun yakınlaşmalarında çok etkili oldu. Anenannesi eve giderken Deniz ağladı, gitme dedi (ki hiç böyle yapmazdı). Anneannesi yarın akşam gelecek, Deniz anneannesinin yolunu gözlüyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder