Sayfalar

4 Aralık 2012 Salı

Çocuklarda Ateş

Her şeye ara verdim.
Pilates yapmıyorum, iyileşmeyi ve oğlumun iyileşmesini bekliyorum.
Etkinlik de yapmıyorum. Bir hengamenin içindeyim. Deli gibi koşturuyorum, çalışıyorum, hastalıklarla uğraşıyorum.

Barış'ımın 03.12.2012'de DEÜ çocuk cerrahi bölümünde randevusu vardı, babası hastaneye götürdü. (ben de duruşmaya gittim) Babası ateşlendiğini söylemiş, bu nedenle operasyonu 26.12.2012'ye ertelemişler. Normalde yarın yapacaklardı, doktor muayene etmiş, hafif bir soğuk algınlığı enfeksiyonu geçiriyormuş, köpek dişleri de çıktığı için hastalıkla birleşince ateşi çok yükselmiş. Eveli gece 39,1'i gördük! (Diş çıkarma, ateşi bu denli yükseltmezmiş, üst solunum yollarında hafif enfeksiyon varmış.)

Doktor, uygulamamız için eşimi tebrik etmiş. Bu nedenle antibiyotik vermemiş. Pediatriye sevke gerek duymamış. Ne yaptığımıza gelince...

Ateşini düzenli olarak koltukaltından digital termometre ile ölçüyorum. Ateşten çok korkarım! Ölçümlerden emin değilsem, analog termometre ile teyit ediyorum. En doğru ölçümün koltukaltı ölçümü olduğunu birkaç doktordan duymuştum, ben de hep bu yöntemi uyguluyorum. (anüs, ağız, kulak veya alın ölçümleri yapmıyorum. Ama daha önce de yazmıştım, ben çocuklarımı gün içinde sık sık şakaklarından öperim, böylece öperken ateş ölçmüş olurum. 36,4 civarı olan normal vücut ısısı biraz yükselse, farkederim. Eminim pekçok anne anlıyordur.)

Düzenli olarak ateş düşürücü veriyorum. 8 saatte bir Dol... veya İbu.... veriyorum. Ateşi düşmemişse aralardaki 8'er saatte de Cal.... veriyorum. Böylece her 4 saatte bir dönüşümlü ateş düşürücü vermiş oluyorum.

Ateşi 38,5'i  görünce gözyaşı ılıklığında su ile yıkıyorum. Duş için daha fazla yükselmesini beklemem, müdahale ederim. Direk soğuk su olmaz, çocuk şoka girebilir. Daha sıcak su ise ateş düşürmekte etkili olmaz.Yıkadıktan sonra da havlu ile kurutmuyorum, ıslak ıslak kucağımda tutuyorum, kendi kendine kururken ateşi de düşüyor. Ama ateşini düşürdüğüm oda ortamını ılık tutuyorum ki oğluşum üşümesin. Bakıyorum, oğlum tamamen kuruduğunda ateş yeniden yükseliyor, 38,5'i görüyor, hemen yeniden duş aldırıyorum. Üst üste bu şekilde 4-5 kere duş aldırdığım bile oldu! Ateşini düşürüp sabitleyince, uygun bir zamanda doktorumuza götürüyor, muayene ettiriyorum. Çocuklarda ateş asla hafife alınmamalı, mutlaka doktora danışmalı, muayene ettirmeli bence.

Şimdi ben bu uygulamaları evde yapıyorum, zamanında Deniz Baran diş çıkarırken ateşlenince apar topar hastaneye koştuğum, saatlerce acillerde ateşinin düşmesi için beklediğim de oldu. Ama acil serviste saatlerce beklemek de kolay değil. Belki sadece diş çıkardığı için ateşleniyor (belki ciddi bir rahatsızlığı var, bu bir risktir, her anne çocuğu için en doğrusunu bilir) ama acil serviste her hastalıktan çocuk var, bulaşıcılar da dahil! O zaman iyileşmekten ziyade bir hastalık bulaşma ihtimali de oluyor.

Dün gece Barış'ım gayet iyiydi, ateşlenmedi, ara sıra gece ağlayarak uyandı, baktım ateşi yok, pışpışladım, su verdim, biberonun emziğine dent... sürdüm, rahatlatıp uyuttum.

Köpek dişleri çok zor çıkıyor. Deniz Baran'ın köpek dişleri çıkarken ateşlendiğinde acile götürmüştüm. Bıngıldağı şişmişti. Doktor menenjit geçiriyor olabilir demişti. Tahliller yapıldı, ateşi düşürüldü, şükür ki öyle bir şey çıkmadı (yukarıda anlattığım yıkama, havlu ile kurutmama, ortam ısısı, ilaç saatleri ve dönüşümleri, ateş ölçme yöntemi... hepsini Çocuk Hastanesi acil servisinde sağlık personeli gözetiminde ve onların yönlendirmesi ile uyguladım)

Bu bir tercihtir, anneler çocukları için en doğru şeyi yaparlar. Ben ateşi düşürmek için kendi doktorlarımdan duyduğum, öğrendiğim, okuduğum ve kendime göre harmanlayarak uyguladığım yöntemleri yazdım, yazdıklarım tavsiye değildir, herkes kendi tercihinden kendi sorumludur.

2 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun.6. hastalık dediklerini yaşadığım geldi aklıma.Ateşten çok korkarım.Üstelik en yakın hastaneye 2 saat mesafedeyken.Allah korusun!

    YanıtlaSil
  2. Allah cümlemizin evladını korusun. ateşi çarçabuk ve hasarsız atlatmak çok önemli. Hastaneye uzak olmak insanı çok tedirgin eder gerçekten.

    YanıtlaSil