Sayfalar

26 Aralık 2012 Çarşamba

Deniz Baran'ın Hafızası

Bundan aylar önce (belki 1 sene kadar önce, o kadar uzun ki hatırlayamıyorum bile) duvarda küçük bir ahşap çerçeve üstünde alçıdan yapılmış kuş rölyefi asılıydı. Basit bir şeydi, ama beğenerek alıp asmıştık. Deniz Baran, allem etti, kallem etti, o rölyefi ele geçirip kırdı! Rölyefin asılı olduğu çivi boş kaldı, bir daha bir şey asmadık oraya, özel bir anlamı olduğundan değil, denk gelmedi... O resimden de bir daha bahsetmeye gerek duymadık...

Birkaç gündür Deniz Baran bana "anneee, bu çiviye ne asılıydı" diye soruyordu. "Bir şey asılı değildi oğlum" diyorum, yok kabul etmiyor. Aklına düştükçe, aynı şeyi soruyor bana. En sonunda ben sordum ona, "hatırlamıyorum annecim, sence ne asılıydı" diye. "Küçük bir resim vardı" dedi. "Ne resmi" dedim, "kuş resmi" dedi! İnanamadım. Hatırlaması çok şaşırtıcı, zira Deniz Baran şu anda 38 aylık. En iyi ihtimalle o resim 1 yıl kadar öncesinde vardı, yani 2 - 2,5 yaş arasıydı o zamanlar Deniz.

Geçen gün internette hayvan fotoğraflarına bakıyorduk, Hint Tavuğu resmini gördü. Bu nedir dedi, ben beç tavuğu dedim. Deniz bunu Hint Tavuğu olarak biliyor. Hayır dedi, bu beç tavuğu değil, bu kovaladığımız tavuktur ya hani dedi! İzmir Sasalı Doğal Yaşam Parkında, bu tavuklar serbestçe dolaşıyorlar etrafta. Deniz de 2011 yazında kuzenleri ve babası ile bu tavukları kovalamıştı. Onu hatırladı! Hint tavuğu bu tamam dedim, evet dedi, kovalamıştık ya hani diye tekrar etti.

İşte meşhur Hint Tavuğu :


Hafıza ne zaman oluşur? Yaptıklarıma, söylediklerime çoooooooooooooook dikkat etmeliyim. Her şey ama her şey birileri tarafından kaydediliyor, anlaşıldı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder