Sayfalar

16 Ocak 2013 Çarşamba

Barış'ımın Gelişimi

Barış'ım kuzum, dilaltı bağı ameliyatının ardından keyfi yerinde görünse de hala dilini dışarı çıkarmamakta inat ediyor. Kocam eğer ameliyat başarısız olmuş ise tekrar ameliyat ettirebileceğimizi söylese de ben henüz bu konuda çok net fikirlere sahip değilim. En azından konuşmasını beklemek, bir sorun var ise bunu çözme yollarını aramak istiyorum. Bakalım işte...

Barış Çağan henüz konuşma konusunda istekli değil. Baba ve mama diyor. Ben de onunla konuşurken son derece yavaş konuşmaya, dil ve dudak hareketlerimi göstermeye, bol tekrarlı kısa cümleler kurmaya, her dokunduğu şeyin ismini defalarca söylemeye özen gösteriyorum. Her çocuk farklı, aslında küçük sandığımız ama büyük bir ameliyat geçirdi. Her şey yoluna girecek diye düşünüyorum.

Bunun dışında yaşına yaklaştığımız şu ay itibariyle Barış Çağan, sevdiği bir şey elinden alınınca ağlıyor, abisi ile benim yakınlaşmamdan rahatsızlık duyuyor, sarıldığımızda ayrılana kadar ağlayarak başımızda bekliyor. Sevdiği bir şey olunca alkışlıyor, çak bakalım deyince hemen çakıyor elimize. Seri adımlarla yürüyor, bol bol düşüyor. Bir şeye biz hayır dediğimizde ya da elindekini istediğimizde kızarak reddediyor, ayaklarını yere vurup tepişiyor ve kaçıyor.

Abisi ne zaman lazımlığına otursa müzik çalıp Barış'ı da çağırıyor, Barış da koştura koştura lazımlığın başına geliyor. Barış'ım nereye basılınca müzik çalınacağını biliyor, denemeler yapıyor, başarınca seviniyor.

Barış'ım abisi ile oyun oynamayı seviyor. Kucaklaşmayı ve öpüşmeyi çok seviyor. Gün içinde defalarca gelip sarılıyor, öpüşüyoruz, sonra oyununa devam ediyor.

Müzik sesi duyunca eşlik ediyor, hemen ufaktan dans etmeye ve el çırpmaya başlıyor.

Abisi ile yaptığım tüm etkinliklere katılmak istiyor. Mesela bugün yaptığım otobüse onu da bindirdim, o içindeyken ite ite hareket ettirdim, bayıldı! Kitap okurken onu kucağıma alıyorum, dinliyor, ilgi gösteriyor, kitaba hamle yapıyor.

 Boy ve kilo gelişimi gayet yerinde, yaşıtları ile dengede gidiyor. İştahı güzel, yemek yemeyi seviyor. Giydirilmekten ve altının değiştirilmesinden hala nefret ediyor. Her seferinde kaçıyor, yakalandığında tepişip ağlıyor.

Alt ve üstte toplamda 8 dişi var, sağ alt köpek dişi de iyice beyazlamış, yakında çıkar.

Barış Çağan son derece güleç bir bebek. Kendisine yönelen bakışlara, güzel sözlere gülerek karşılık veriyor. İlgi odağı olmayı seviyor.

Babasını işe giderken uğurluyor, ona el sallıyor, yine işten gelince de kapıda birlikte karşılıyoruz babasını.

Uyku düzeni son derece sıkıntılı. Genelde zor uyuyor ve çabuk uyanıyor. Gece uykuları sıklıkla kötü, bazen sabaha kadar deliksiz uyuduğunda şaşırıyorum.

Barış'ım, kutu açıp kapatmaya bayılıyor. Bitmiş bir krem (sudokrem) kutum var. Koyuyorum önüne, defalarca açıp kapatma çalışmaları yapıyor. Yine önüne çeşitli renkli bardaklar, kutular veriyorum, doldur boşalt çalışmaları yapıyor.

Bulduğu her şeyi ağzına koyuyor. Baş ve işaret parmaklarını bir araya getirip nesneleri yakalayabiliyor. Telefonu ele geçirdiğinde hemen kulağına götürüp kendi kendine mırıldanmaya ve odayı turlamaya başlıyor.

Aynaya bakınca kendisini tanıyor.

İsmini biliyor, karşılık veriyor.

Dolap kapaklarını tutamacından tutup açabiliyor. Bu tehlikeli bir durum, alt dolaplarda sakıncalı bir şey bulundurmamak gerekli!

Çevresine karşı çok ilgili. Saklambaç oyununu anlamaya çalışıyor, hep beraber battaniye altına girdiğimizde gülüyor, eğleniyor.

Fış fış kayıkçıya bayılıyor. Ayaklarımı yere sarkıttığımda hemen pozisyon alıyor, oyuna başlayınca sevinçten ayaklarını ve ellerini çırpıyor.

Bazen onu ısırmak istiyorum. 









2 yorum:

  1. Çok çok geçmiş olsun , inşallah başarılı olmuştur ameliyat tekrar aynı şeyleri yaşamazsınız :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah. sağolun duanız için :)

      Sil