Sayfalar

3 Ocak 2013 Perşembe

Çömelme, Parmak Ucunda Yürüme vs.

Uzun zaman sonra tekrar halk eğitim merkezi etkinliği ile karşınızdayız! Her ne kadar HEM'ne gitmesem de, kitapçığından etkinlik yapmaya devam edeceğim. Hadi anlatayım.

Gelişim alanı : Fiziksel gelişim
Hedef             : Çömelme, parmak ucunda yürüme, topuk üstünde yürüme, tek, çift ayak sıçrama, yerde sürünme, koşma.
Malzeme        : Renkli kağıt / karton veya kumaşlar

Etkinliğin uygulanması :
6 adet farklı renkteki kartonların her birini çocuğun iki ayağını içine alacak bir daire büyüklüğünde kesin.
Evin bir odasında düz bir zemin üzerinde renki kağıtları aralıklı bir şekilde yerleştirin
Çocuğunuza "burada gördüğün dairelerin hepsi birer durak. Sen bu durakların her birine geldğinde yürüme şeklini değiştireceksin, ben sana nasıl değiştireceğini söyleyeceğim. Gel bir deneyelim. Şimdi bu duraktasın, gel şimdi çömelerek yürü, aferin, diğer durağa geldin. Şimdi parmak ucunda yürü. Çok güzel, şimdi topuklarına basarak yürü, koş, tek ayak sıçra, çift ayak sıçra, sürün" deyin. Sıralaması yoktur.

Farklı uygulama olarak, müzik eşliğinde de etkinlik yapılabilir. Müziğin hızlı yerlerinde hızlı koşabilir, yavaş yerlerinde sürünebilir.

Ben etkinlikte, kenarda duran renkli karton tabakalarımı kullandım. Bir sebze kurutma kabım vardı, onu daire kalıbı çıkarmak için kullandım. Zigzag kesen makasımla da kestim.  Ortaya şunlar çıktı :




Sonra halıya yerleştirdim, anlattım ne yapmasını istediğimi. Ortaya şu görüntüler çıktı : (Fotoğraflar kötü, flu ama yapacak bir şey yok, bu sefer böyle oldu. Barış'ın etkinlik kartlarımızı alıp kaçması görülmeye değerdi.Kiminde zıpladık, kiminde süründük, kiminde yuvarlandık. Hoştu, eğlenceliydi. Sevdik, tavsiye ederiz)




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder