Sayfalar

10 Ocak 2013 Perşembe

Dilaltı Bağı Ameliyatının Ardından

Ameliyatı çok basit demişlerdi, çok zor geçti. Solunumu durmuş yavrumun! Anestezi uzmanı, ben olsam yaptırmazdım, size komplikasyonlardan söz etmediler mi dedi, hayır basit bir operasyon olacağı söylendi dedim. Oğlum zor uyandı! Dil altı bağı derin ve kalınmış, başarılı olmuş ama zor bir operasyonmuş! Anestezi uzmanı solunumu açmış, saniyelik durmuş zaten. Çok şükür atlattık ama annelere tavsiyem, çok gerekmedikçe yaptırmayın!

Ameliyata alırlarken, herkesi soymalarına rağmen üşür diye oğluşumu soymadılar. Üstünde uzun kollu içliği, altında külotlu çorabı ile gitti ameliyata. Dedim gerekirse kol kısmını kesebilirsiniz içliğin, önemli değil, yeter ki oğlum üşümesin.

Saatlerce ayaktaydım, saatlerce kucağımda gezdirdim hem ameliyat öncesi, hem de ameliyat sonrası uyandıktan sonra... Hep türküler okudum. Ameliyata girince onu odanın kapısında bekledim. Koridorlarda koşturan olacak mı, panik olacak mı diye gözlemledim. Ameliyattan çıkıp da sedyeyle yoğun bakıma taşırlarken içim coştu... Bambaşka bir duygu.. Çaresizlik...

Anneleri almazlarmış yoğun bakıma, ben sakin durduğum için çağırdılar. Gittim. Dokunmaya korktum, kıyamadım. Sonra okşadım saçlarını... Gözümü ayırmadım üzerinden. Kolunda serum, bir yandan monitöre bağlı, bir yandan oksijen maskesi takılı.... Bir süre sonra ağlayarak uyandı. Bütün cihazları ve serumları çıkardılar. Kucağıma aldım. Kulağına yumuşacık türküler söyledim. Sonra görüşünü odaklamak için kafasını geriye atıp yüzüme baktı. Benim annecim dedim, ben geldim. Mızıldanarak omzuma yasladı başını. Türkü okumayı ne zaman kessem, ağlamaya başladı. Son derece yavaş sesle okudum ama duyuldu tabii, diğer hastalara da konser vermiş oldum. Maden Dağı, Etek Sarı, Odam Kireç Tutmuyor, Kırmızı Gül, Bitlis'te Beş Minare, Atem Tutem Men Seni, Bitlis'in Önünde Bağlar, Muratgil'in Damından Atlayamadım.... Türkü dağarcığım fena değildir. Ama çok işe yaradığını söyleyebilirim.

Hastanenin maskotu oldu kuzum! Her gelen sevdi, öptü, okşadı. Anestezi uzmanımız, Barış'ıma giydirdiğim şu kar tulumuna  ve ilkadım ayakkabılarına bayıldı. Nerden aldığımı sordu, onun da kızı varmış 15 aylık, dedim kar tulumumuz Kipa'dan, ilkadım ayakkabımız Özdilek'ten dedim. 

Öğlen 13:30'da çıkardılar. Deniz de bizimle gelmişti. Babasını zaten içeri almıyorlardı, arkadaşım Lütfiye, kocam ve Deniz, kafeteryada bizi beklediler bir süre. Sonra ben, kocama arkadaşımı ve oğlumu alıp arkadaşımın evine bırakmasını rica ettim, üşümesinler daha fazla dedim. Onları bırakıp döndü geldi kocam, biz çıktık. Akşama kadar Deniz ve Toprak birlikte takıldılar. Allah Lütfiye'den razı olsun. En dar günümde yetişiyor sağolsun!

Şu an oğullarım mışıl mışıl uyuyor. Barış'ım uzun saatler aç kaldığı için (dün gece 4'te bitirmiştim emzirmeyi, bugün saat 4'te yemesine izin verdiler) doymak bilmedi kuzum! Biberon maması veriyorum, emzirmeyi denedim, başaramadık, canı acıyor yavrumun.

Annecim, İnşallah her şey yoluna girecek. Konuşma sorunu olursa büyüdüğünde yaptırsaydınız,  dedi anestezi doktoru. Ama o zaman da yaşayacağı pskolojik travmayı kolay atlatamayabilirdik. Bu çok zor bir karar, özellikle farklı doktorlar birbirinden taban tabana zıt konuşunca, insan ikilemde kalıyor, vicdan muhasebesi yapıyor.

Annelik çok zor! Hele hele başkasının bedeni hakkında karar vermek çok daha zor! Hele hele bu başkası, sizin canınızdan öte sevdiğiniz yavrunuzsa...

Beni bir tek anneler anlar. Şükür ki bugün yaşadığımız sıkıntının sonu ferah oldu. İnşallah ameliyat sonrası süreci de kolay ve sağlıklı bir şekilde atlatır, tamamen sağlığına kavuşur kuzum.

11 yorum:

  1. hadi geçmiş olsun.Görüp göreceğiniz bununla kalsın inşallah

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederiz ama bilemiyorum, dil kendini tam salabilmiş gibi görünmüyor! İçim hiç rahat değil! başka bir cerraha kontrol ettirmeyi düşünüyorum! :(

    YanıtlaSil
  3. Uzun zamandir ugrayamadim bloguna, neler olmus kacirmisim.Gecmis olsun minik adasimiza, Allahim beterinden korusun. İnsallah tez zamanda sagligina kavusur kuzucuk... Son paragraflari gozlerim dolarak okudum, dogru bir karar vermissiniz bence, ileride daha zor olurdu.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim. İnşallah bu sorundan kurtulmuşuzdur. Endişeler yakamı bırakmıyor!

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, öncelikle gecmis olsun, siz oğlunuzda dil bağını basil farkettiniz? Kızım 2 aylık ve iyi ememiyor dışardan bisey yok ama dil bağı olabilir dediler, siz de de emme de sorun var miydi? Değişen bir şey oldu mü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, size de çok geçmiş olsun. Oğlumun dilinde bir sorun olduğunu eşim fark etti, oğlum 1 yaşına yakındı. O zamana kadar emmesinde sorun fark etmedim, gündüz emmeyi reddedip gece sabaha kadar beni emerdi. İlk aylar emerken çok da güzel kilo aldı. Bizim oğlumuz dilini dışarı çıkarırken tam çıkaramıyordu ve alttan kuvvetli bir bağ tuttuğu için dili sanki ortadan ikiye ayrılmış gibi çatal görünüyordu. Bağ çok kalınmış ve zorlu bir ameliyat oldu. Bazılarında (özellikle küçükken yapılan ameliyatlarda) hemen dil altına küçük bir kesi yapılıp sorun çözülebiliyormuş. Ancak bizde bu kadar kolay olmadı işler! Ameliyat sırasında solunumu durmuş! Çok şükür ki tecrübeli bir doç.dr. da ameliyatına girdi ve soluk borusunu derhal temizlemiş. Şu an oğlum konuşmaya başladı, tabii tam ve dzgün konuşması için zaman gerek! Acaba ameliyat olmasa idi konuşması sorunlu olur muydu bilmiyorum.

      Sil
    2. Çok geçmiş olsun şimdi iyidir inşallah oğlunuz. Benim oğlumda da 1 yaş kontrolünde anlaşıldı. dilini dışarı çıkardığında ikiye ayrılıyormuş gibi görünüyor. ameliyat ettirmeyi düşünüyorum ama babamız şu an askerde. anlaşılır anlaşılmaz mı yapılması gerekiyor oğlum şimdi 13 aylık. ne yapacağımı bilemiyorum. ne zaman konuşmaya başladı oğlunuz ve kaç günde iyileşti merak ettim, teşekkürler

      Sil
    3. Oğlum 1 yaş civarı ameliyat oldu, birkaç ay konuşma konusunda hiç istekli olmadı. Sonrasında küçük kelimelerle başladı. 2 yaş civarıdna cümle kurmaya başladı. Şu anda 3-4 kelimeli cümle kuruyor ama harfleri tam ve doğru çıkaramıyor. Sık sık egzersiz yaptırmaya çalışıyorum. Ben doğru harfleri söyledikçe o bana karpuuuzzz diye şaka yapıyor :) Ameliyat sonrası iyileşmesi 1 hafta 10 günü buldu. bahsettiğim gibi bizim ameliyatımız çok zorlu geçti ve kendi doktorumuz ameliyat olmamasını söyledi, birkaç çocuk cerrahı ameliyat olsun kesinlikle dedi. ameliyata giren anestezi uzmanı doç.dr ise neden ameliyat ettirdiniz diye kızdı (zor ve komplikasyonları olan bir ameliyatmış) Allah'a şükür bir sorun olmadı. iyi düşünülüp verilmesi gereken bir karar. iyi bir cerrah bulunması gerek. Geçmiş olsun. Sevgiler..

      Sil
    4. bu arada ameliyat ettirmek veya ettirmemek ailenin kararı. bahsettiğim gibi farklı doktorlar farklı yönde görüş belirttiler bana. bu nedenle yaptır ya da yaptırma diyemem size.

      oğlumun harfleri doğru çıkaramaması ameliyata mı bağlı bilemiyorum. üst üste doğru harfleri tekrarlama şeklinde küçük egzersizler yapıyorum, birkaç deneme sonrasında doğru harfi çıkarıyor, sonrasında kimi zaman doğru harfi kullanıyor, kimi zaman da bildiğini okuyor. biraz zaman gerekiyor ve de sabır.

      Sil
  6. Merhaba Smyrna,

    Çok geçmiş olsun.. geçmiş gitmiş de zaten.
    Sana sormak istediğim birşey var.
    Dün benim de 2 aylık kızımın dil bağını KBB uzmanı poliklinik şartlarında herhangi bir lokal anestezi bile yapılmadan başını ve dilini sabitlemeye çalışarak kesti. Tahminimizden çok kanama oldu. Yaklaşık 2 yemek kaşığı kadar 😢
    Kızım operasyondan sonra 24 saat boyunca emmeyi reddetti. Her defasında acıdan ağlamaya başlayınca mecburen kaşıkla besledim.
    Sormak istediğim şu; kızımın operasyon öncesi iple ortadan çekilirmiş gibi görünen dil görüntüsünde bir değişiklik yok. Normal mi?
    Ayrıca hala aynen önceden olduğu gibi emiyor. Vakumlama yapamıyor, cok cok hava kaçırıyor ve emerken hep ağzının yanından üstümüze süt sızıyor. Bunlar da değişmedi. Acaba yeterince kesi atılmadı mı? Yoksa boşuna mı kuzumun canını yaktık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun. bence tekrar uzmana götürmenizde fayda var. lokal anestez neden yapılmadı onu bilemiyorum ama benim oğlum ameliyathane ortamında genel anestezi ile ameliyat oldu. dilinin görünümünde hafiften çekme var gibi ama r harflerini yavaş yavaş söylemeye başladı. şu anda 4,5 yaşında. umarım düzelir sizinki de. tekrar geçmiş olsun.

      Sil