Sayfalar

12 Ocak 2013 Cumartesi

Ev Kuralları : Tablolu ve Çıktı Alınabilir Dökümanlı

Evimizin kuralları, daha önceden yazmış olduğum Ev Kuralları yazımdan bu yana değişti! Zira sorunlarımız değişti!

Her şeyden önce Barış Çağan birey olma yolunda emn adımlarla ilerlediği için çatışmalar başladı ve ezilen (Deniz'in fiziksel üstünlüğünden dolayı) Barş Çağan oldu. Bu nedenle önce:
Evimizin sorunlarına yönelik kurallar belirledik,
İnternetten çıktılarını aldık,
Birlikte doğrular ve yanlışlar üzerine konuştuk, yanlışların üzerine ben çarpılar koydum,
Tek tek raptiyelerle mantar panomuza tutturduk  ve düşünme koltuğumuzun üstüne astık!

Çıktısını aldığım dökümanları önce okul öncesi adlı siteden aldım, ilgilenenler ve vakti olanlar daha envai çeşidini bulabilirler.







Haftalık tablomuza da o gün kurallara uyduysa bir gülenyüz çıkartması yapıştıracak oğlum, böylece bütün hafta gülen yüzleri toplamışsa o hafta bir oyuncak veya park kazanıcak.








Kurallarımız :
1- Kardeşimizin elinden oyuncak almayacağız (resimde boya kalemlerini alıyor ama biz öyle tercüme ettik)
2- Kimseye bağırmayacağız, konuşarak derdimizi anlatacağız.
3- Masanın üstüne çıkmayacağız, sandalyeye oturacağız
4- Yerlere çöp atmayacağız, çöp kutusuna atacağız! Kitaplar yırtılmayacak!
5- Oynarken, faaliyet yaparken ortalığı dağıtmayacağız, düzenli olacağız!
6- Kardeşimizi ittirmeyeceğiz, çekmeyeceğiz, düşürmeyeceğiz!
7- Kardeşimizin üstüne çıkmayacağız!
8- Oyuncaklarımızı paylaşmak güzeldir!



10 yorum:

  1. Biz yastık ile kavga yapardık annem odaya geldiğinde o yastık ile aramızda direk duygusal bağ oluşurdu :) M.M.Ç.

    YanıtlaSil
  2. bizimkiler bakalım neler yapacak :))

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş bende biraz araştırayım diyordum ama yaşı uygun mu bilemediğim için biraz askıya almıştım :)

    YanıtlaSil
  4. ben çok yararını gördüm, ihtiyacımız çok azaldı bu tabloya. hala düşünme koltuğumuzun arkasındaki duvarda tablomuz asılı ama ayda alemde bir oturuyor. Yaramazlık mutlaka oluyor ama uyarıdan sonra tekrar ederse düşünme koltuğuna gidiyor. Ehh benim oğlum da her çeşit yaramazlıktan birer birer deniyor :))))

    YanıtlaSil
  5. Bizde şimdilik kurallar sadece abi için geçerli ufaklık daha küçük olduğu için kural falan takmaz...
    Sizinkiler kaç yaşındalar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizimkiler şu anda büyük 6 yaşında, küçük de 3,5 yaşında. küçükle ilgili kurallarımızı tazelememiz gerektiğini düşünüyorum zira şu sıralar küçük oğlum acayip derecede her şeye ağlıyor, yemek yerken her sofrada her yemeğe itiraz ediyor.

      Sil
  6. ya ben bu çıkartmaları bulamıyorum resimli olanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resimlerin üzerine tıklayıp farklı kaydedebilir ve çıktısını alabilirsiniz.

      Sil
  7. Çıktılarda bir problem mi var ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzun zaman önce yazdığım bir yazıydı, ilk fırsatta güncelleyeyim, kontrol edeyim.

      Sil