Sayfalar

25 Ocak 2013 Cuma

Gruplama - Örüntü - Mantık

Bugün, çizgi filmlerden etkilenerek (özellikle Kaşif Dora'da çok yapılıyor bu tarz sıralamalar) örüntü (sıralama) ve gruplama çalışması yapmak istedim Deniz Baran'la. Bunun için evdeki puzzle oyuncağın bir parçasından yararlandım. Üzerinde kare, daire, yıldız ve üçgen şekilleri var. Renkli kartonlarımı çıkardım ve her birinden 7'şer sarı, 7'şer mor şekil çizdim, kestim, hazırladım. Neden 7'şer? Sebebi basit, artık kartonlarım bu kadardı. İsteyen daha renkli de yapabilir. Benim Deniz'im dayanamadığı için 2 renkle sınırlı bıraktım oyunumu.

Sonra da bir sarı daire, bir mor daire, bir sarı daire, bir mor daire, bir sarı daire ... sıradaki neydi annecim?  "mooooooooooooorrrrrrrrr" tamam o zaman yerleştir bakalım.

Bu şekilde, ikili, üçlü, ard arda ikişerli (iki sarı kare, iki mor kare, iki sarı kare, iki mor kare, bir sarı kare daha, sıradaki neydi annecim? " sarıııııı kareeeeeeeeeeee" şeklinde oyunu çeşitlendirdim.

Sonra da gruplamaya geçtim. Mor yıldızları bir yere diz bakalım, sarı üçgenler şuraya... şeklinde gruplama yaptık. Güzeldi, eğlendik, tavsiye ederiz. İşte bizden kareler...

Burada oyundan sonra serbest takılıyor şekillerle.

Oyun sırasında fotoğraf çekmeme izin vermedi. O nedenle ancak bu kadar fotoğraf ekleyebiliyorum maalesef!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder