Sayfalar

22 Ocak 2013 Salı

Mıknatıs Oltası

Geçen gün sıkı bir takipçisi olduğum önce okul öncesi adlı sitede bir etkinlik gördüm, bende balık şekli çizecek yetenek olmadığı ve balık çizebilecek bir kalıbım da halihazrıda bulunmadığı için etkiliği yapmasam mı dedim ama eldeki imkanlarla yaptım, oldu.

Malzemeler       :
1- Küçük mıknatıslar. (şerit mıknatıs sordum bizim buradaki kırtasiyeye, ykmuş, ben de tanesi 25 kuruş olan mıknatıslardan 10 tane aldım)
2- Renkli kartonlar
3- Sopalar (olta için sopa varsa iyi olur. Ama bende 2 oğluş var ve oğullarım birbirine zarar verebilir endişesi taşıdığım için, sopa yerine karton kullandım, sopa gibi uzunca kestim, oldu bitti)
4- İp (rafya da kullanılabilir, balık oltasının ipi olarak ben kalın merserize ip kullandım)
5- Kurabiye kalıpları (bende zürafa, fok gibi sevimli kalıplar vardı, oyun hamuru yaparken de sık sık kullanıyoruz bunları, bu sefer kalıp çıkarmak için kullandım)
6- Kalem, makas, yapıştırıcı (kalıpları çizmek, kesmek ve yapıştırmak için)

Güzel bir oyun oldu. İşte fotoğraflarımız :










Birlikte oynamayı öğrenmeleri sorunlu geçiyor. Deniz Baran, oyunumu bozuyor diye kardeşine kızıyor. Örneğin oltayla tuttuğu balıkları tek tek kovaya doldurduktan sonra kardeşi kovayı ters çevirip boşalttığında Deniz çok bozuluyor ve kardeşini bana şikayet ediyor. Ben de bunun bir oyun olduğunu, bu şekilde oynamak istemezse masanın üzerinde oynayabileceğini söyledim, buzdolabının üstündeki tüm rakam magnetlerimizi aldım, getirdim. Onları doldur boşalt yaptık Barış'la. Ama onun gözü yine de abisindeydi. 

Oyunun sonunda Deniz Baran tüm mıknatısları kartonlarından söktü, kartonlar çöpe gitti, mıknatıslar da başka bir oyunda kullanılmak üzere kaldırıldı.

Eğlenceli bir oyundu, tavsiye ederim.

Not: Bu arada özellikle yatak altlarındaki oyuncaklar, tarafımca toplandı, zira iki oğluş da hala hasta, hiçbir şey için zorlamıyorum bu dönemde.

2 yorum:

  1. bendeki yöntemm de şu içmek istemediği zaman annem tutarak zorlamı içirelim hemen içermisin zorlamı dedikten sonra paşa paşa içiyor ama bu bile okadar az oluyorki ne ilacı verirsem vereyim zorlanmadan içiyor okadar alıştı yani..:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben de önce Barış'a ilaç içiriyorum, annem tutuyor, ben de ağzına zorla akıtıyorum. Deniz'e de sana da zorla içireyim mi kardeşin gibi diyorum, ağlaya sızlaya içiyor. Ara sıra kusuyorlar. Hastalık süreci çok zor.

      Sil