Sayfalar

26 Şubat 2013 Salı

Bilişsel Alana Yönelik Etkinlik : Pantolonum Düşüyor

Bilişsel alan ve dil alanına yönelik bir AÇEV etkinliği yaptık bugün. Oyunumuz gayet basit, konuşma ağırlıklı bir etkinlik bu. Problem çözme becerisini geliştiriyor. 
Oyunumuz şöyle :

Pantolonum Düşüyor!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kazanım ve Göstergeleri

Bilişsel Alan

Problem durumlarına çözüm üretir.
Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.

Dil Alanı
Dili iletişim amacıyla kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme: ---
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Çocuklar yere daire şeklinde otururlar ve öğretmen çocuklara şu açıklamayı yapar: “Bir dans yarışmasına katıldın.Çok güzel dans ediyorsun ama birden pantolonunun düğmesi koptu. Pantolonun belinde durmuyor ve aşağıya doğru düşüyor.Tam da birinci olacaktın. Dans etmeyi de bırakamıyorsun. Ne yapardın?...’’
Çocuklardan bu problem durumunda ne yapabileceklerini düşünmeleri ve olayı dramatize etmeleri istenir.
Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Ben tek çocukla oynadığım için oyunu uzatmak ve çeşitlendirmek için tek soru ile kalmadım. Sorularım şöyleydi :  Pantolonunun düşerse naparsın (yukarıdaki hikayeyi anlattım, cevapları az sonra), evde kapı çaldı naparsın, alışveriş merkezinde koşarken bir an bizi göremedin naparsın, yolda yürürken rüzgar esti atkını yolun karşısına savurdu naparsın, koşarken ayakkabının bağcığı çözüldü naparsın... Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Deniz'in cevapları şöyle : 

Anne : Kız arkadaşınla dans ediyorsun diyelim, düğmen koptu, dansı bırakamıyorsun çünkü bu bir dans yarışması, naparsın?
Deniz : Ama benim hiç kız arkadaşım yok ki hıh! (kollar bağlanıyor ve yüz asılıyor, dudaklar şişiriliyor bu arada)
A : Diyelim ki var, buluruz sana bir arkadaş, hayal kuruyoruz şimdi, varmış gibi düşünelim mi?.
D : Yok işte yok kız arkadaşım benim! Mary, Margaret var sadece (izlediği bir çocuk filmindeki karakterler)
Sonunda kız arkadaş sorununu çözüyoruz asıl meselemize geliyoruz.
A : Tamam naparsın onlarla dans ederken düğmen kopsa?
D : Ben onu yerden alırım, yerine dikerim.
A : Alamıyorsun işte, dansı bırakamıyorsun
D : Kız arkadaşım alır o zaman!
A  : O da alamıyor, 
D : Başkası alır verir bana! 
A : Hem kırılmış düğmen yuvarlanmış gitmiş kaybolmuş...
D : Ben onu yapıştırarak tamir ederim. Bulurum bir şekilde onu, benim sihirli güçlerim var. 
A : Tamam o zaman, pantolonunun belinden tuta tuta dans edemez misin?
D : I ıh! Düğmeyi dikerim ben. 
A : Tamam annecim :)))

Evde kapı çalsa gelen Murat amcası olurmuş, açarmış kapıyı. Nerden biliyorsun dedim, kim o derim dedi. Ya ben Murat amcanım dese ama sesini tanımasan?diye sordum.  O zaman hırsız olduğunu anlarım, babam açar kapıyı, döver onu! dedi. İşte şimdi babasını gevrek gevrek güldürecek soru ve cevap : Baban çok mu güçlü senin? Evet anlamında kafasını salladı. Neden güçlü acaba dedim, yemek yiyor da ondan dedi. Sen güçlü müsün peki dedim. Ayağa kalktı, sesini kalınlaştırdı, pazularını sıktı, güçlüyüm tabii, şu kaslara bak, şu dize bak bi dedi. :)))) Nasıl güçlüsün bu kadar dedim, e ben de yemek yiyom da ondan dedi!

AVM'de koşarken bizi gözden kaybetse "anneeeeee babaaaa" diye bağırırmış, birisi sus bağırma dese "sen karışma" diyip daha kuvvetli bağırırmış. (bunu biz öğrettik)

Rüzgar esse, atkısını karşıya savursa kendi gitmezmiş, babası alırmış. Çünkü arabalar hızla geçermiş onu ezermiş!

Koşarken ayakkabısının bağcığı çözülse bağlarmış, bağlamazsa düşermiş! 

bizim sohbetimiz şimdilik bu kadar. Keyifliydi, tavsiye ederiz.

3 yorum:

  1. :))) çok güzel bir etkinlik olmuş bizde buna benzer yapıyoruz ama genelde hayvanlarla ilgili kuş cama gelip seninle konuşmak istiyor ne dersin? ne yaparsın? veya kedi yemek yemek istiyor ona ne verirsin? bu soruları da deneyelim bizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorum için teşekkürler. Sizin sorularınız da güzelmiş, konuşmayı seven çocuklar için çok eğlenceli bir etkinlik, AÇEV'den çok şey öğreniyorum :)))

      Sil
  2. Güzelllmissss

    YanıtlaSil