Sayfalar

26 Şubat 2013 Salı

Bir sarsıcı ve acı haber...

Dün aldığım bir haber beni derinden sarstı!

Eşimin yakın bir arkadaşının sapasağlam ikizlerinden biri, oldukça içe kapanık, çekingen; diğeri son derece dışa dönük ve girişkenmiş. Çocuklarının doğumundan itibaren geçen ilk 3,5 yıl onlar için rüya gibi güzelmiş. Sonra o her ortamda dikkatleri üzerine toplamayı başaran, girişken, dışa dönük kuzu, birdenbire dış dünya ile iletişimini kesmiş. Aile varlıklı olduğu için dış ülkeler de dahil, her yere götürmüşler kuzuyu... Ama çare yok, ağır derecede otizm teşhisi koymuşlar. Sonrasını anlatmak istemiyorum. Üzgünüm ve sarsıldım!

Bu konuda sürekli tekrarı gösterilen TV yayınlarının, aşıların (buna ilişkin evvelce araştırmalar yapmıştım ama eşimle çocukların aşılarını vurdurmak konusunda karar almıştık), otizmi tetiklediğine ilişkin çalışmalar var. Kesin bir nedeni ve çözümü yok. Bir süre sonra zeka geriliği de başgösteriyormuş.

Boğazımda bir yumru! Rabbim şifa versin.... Başka diyecek sözüm yok. Birtakım kararlar aldım, dünden beri uyguluyorum. TV'yi bu aralar biraz fazla kaçırmıştım, gün içinde uzun saatler boyunca kapalı tutmaya karar verdim. Deniz Baran da "oyun oynamayı tercih ederim anne" dedi. Hayat zor.

6 yorum:

  1. Çok üzüldüm icim yandı okurken Allah kimseye vermesin böyle cocuğuna dermansiz hastalık. Vücut maruz kaldığı civa ve bunun gibi maddelere böyle tepki verebiliyormuş çok iyi yaptın tv yi azaltmakla ben oğlum Icin hiç tv sokmadım eve doktorum da ası yaptırmamayı önerdi ve 2.oglum asisiz. Mümkün olduğunca doğal yasamaya çalışıyoruz. Allah kimseyi cocuğuna karşı çaresiz birakmasin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim doktorumuz da aşıyı önerdi. çok düşündük ve yaptırmaya karar verdik. Ama korkuyorum....... bu konuda fazla da düşünmek istemiyorum.... çocuk felci aşısını da yaptırmadınız mı? beni en çok korkutan rahatsızlıkların başında geliyor o.

      Sil
  2. Doktor farkını yurtdışında olmaya veriyorum. Cocuk felci her durumda felç bırakmaz hastalığa kayıtsız kalıp doktor ulaşımınız yoksa bu bir problem olabilir ama gunümüz şartları çok farklı neyse bu konu uzun ben nacizane deneyimlerimi blogumdaki ası etiketi altında paylaştım tabiki bence bu meseleyi her ailenin teker teker kendi karar vermesi ideal olan siz de OZGUR iradenizde araştırıp karar verebilmiştik olmanız bile çok değerli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt dışındaki imkanlarla Türkiye'deki imkanlar bir değil, haklısınız. Bu konu derin, paylaşımlarınız benim için çok değerli. Teşekkür ederim.

      Sil