Sayfalar

27 Şubat 2013 Çarşamba

Duyusal Şişeler

Etkinliği ben annelerevecocuklarinaozel isimli blogda gördüm. Hande hanımın sıkı takipçisiyim. Etkinliğin orijinali yabancı bir sitede yer alıyor. (benzer şişeleri Duru'nun Annesi de paylaşmış)

Daha önce ben ses şişeleri yapmıştım. Mantık aynı. Bu defa seslere değil renklere odaklanmasını sağlayacak malzemeler koydum şişelerin içine. Benim kullandığım malzemeler şunlar :

Şişeler
Renkli kurdeleler (taaa çeyizimden kalmış iyi mi.. Fi tarihinden yani )
Renkli ponponlar
Tüylü teller
Evvelce boyadığımız makarnalar

Her birini ayrı ayrı şişelere koydum. Atmayıp saklamıştım pet şişeleri. Güzelce yıkadım, doldurdum, koydum bir kutuya, getirdim içeri. İşte keşif başladı o anda!






Tüylü tellerin şişesinin kapağını açtım, Barış her şişeye bu kapağı takmakla epey vaakit geçirdi, tüylü telleri ellediler, büktüm ve yay yaptım, şişeye attı Barış'ım.

Bir de Duru'nun Annesi'nin yaptığı bir etkinliği çok beğendim, malzemem de vardı. Bebeyağı kullanılırsa daha iyi olacağı söylense de ben valla kıyamadım bebeyağına, evde sırf faaliyet için aldığım çiçekyağını kullanıverdim. Malzemeler :

Sim
Çiçekyağı
Su

Bir şişeye yarıdan fazla su konuluyor, gıda boyası ekleniyor (ben başta eklemedim ama baktım üstte kalan yağ iyi farkedilmiyor, ekledim sonra gıra boyasını), bir miktar yağ konuluyor, sim katılıyor azcık. Oldu sana duyusal şişe. Ne işe yarıyor? Efendim yağa gıda boyası bulaşmıyor, şeffaf duruyor, alt kısımdaki su da renkli. Simler de parlak parlak.. İşte çocuğun / bebeğin algılarını açıyor, farklı bir şey, sallıyor bakıyor, dikkatini yoğunlaştırıyor falan filan :))) Barış ve Deniz biraz ilgilendiler, Deniz Barış'tan daha çok ilgilendi, açmak ve tadına bakmak istedi. Açtım, koklattım, tadının kötü olduğunu söyledim. Tattırmadım.


Evde bir mama kabı vardı, plastik kapaklıydı. Etkinliğin orijinalini nerede gördüm hatırlamıyorum. Emin olmamakla beraber büyük ihtimalle anneler ve çocuklarına özel'de görmüşümdür. Mama kabının plastik kapağını uygun şekilde kesiyoruz, IKEA plastik bıçaklarımızı kesiklerden geçiriyoruz, mama kabını da krapon kağıtları ile kaplıyoruz Oğluşumuzun önüne koyuyoruz.  Onları defalarca kesiklerden içeri geçirip çıkarışını, krapon kağıtlarını bidik parmakları ile sökmeye çalışmasını, öğrenme sürecini izliyoruz.

Bunun dışında bugün Deniz Baran'la da sayılarla ilgili mandal çalışması yaptık. O da başka bir yazımda...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder