Sayfalar

25 Şubat 2013 Pazartesi

Fiziksel Etkinlik : Ağaçlar Çiçek Açtı


Yine bir açev etkinliği ile karşınızdayım. Yine etkinliğimiz motor alana yönelik. Eğlenceli, enerji boşaltıcı, anneler yorgun olduğunda, evde malzeme hazırlamaya üşendiğinde, ya da ameliyat sonrası nekahat döneminde yatmaya ihtiyacı olduğunda, çocuklar süs bitkisi gibi oturacak değil ya! İşte tam bu dönemlerde kullanılabilecek güzel bir oyun kanımca... İyi eğlenceleerrr.

Ağaçlar Çiçek Açtı
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kazanım ve Göstergeleri
Motor Alan
Yer değiştirme hareketleri yapar.
Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
Öne yuvarlanır.
Yönergeler doğrultusunda yürür.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme: ---
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Çocuklar halka biçiminde yere çömelirler ve öğretmen, “Ağaçlar çiçek açtı.’’ deyince çocuklar ayağa kalkarak kollarını yana açarlar.“Çiçekler döküldü.’’deyince yere çömelirler.
“Rüzgar esti.” deyince yerde değişik yönlere yuvarlanırlar.
Öğretmen bu sözleri karışık sırada söyler. Şaşıran çocuklar oyundan çıkartılır.
Oyunda bir kişi kalana kadar oyun devam eder.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Bizim Uygulamamız : AÇEV etkinliğinde görüldüğü üzere anaokulları ve kreşlere yönelik bir anlatım ve uygulama benimsenmiş. Ben bunu Deniz Baran'la yaparken Barış Çağan da sevinçle koşturarak bize katılıyor, oyun oynadığımızın farkına varıyor ama tabii ki oyunu kavrayıp eşlik edemiyor. Olsun, gene de keyifli oluyor. Deniz Baran yandığı zaman şarkı söylettim ona, hayvan taklidi yaptırdım, sıkılana kadar oynadık. İlk önce ben de savruldum çiçek açtım ama bu aralar başım dönüyor, bir kere savruldum, ikincisi mümkün olmadı.

Deniz Baran çok sevdi. Daha önce anlattığım babam çinden geldi etkinliği ile birlikte bugün bu oyunlar epey oyaladı bizi.

İşte bizden kareler :




Ağaçlar çiçek açtı
Yaprakları döküldü
Rüzgar esti savruldu
Deniz hızını alamadı kanepenin üstünde savruldu, Barış da kollarını çırparak koşuyor


2 yorum:

  1. cok tatlılar maasallah. benımkıler buyusun boyle oyunlara cok ıhtıyacım olcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) benim ufaklık da biraz daha büyüdüğünde daha güzel olacak İnşallah.. O da eşlik edince oyuna, tadında yenmez :)) AÇEV'i çok beğendim, tavsiye ederim!

      Sil