Sayfalar

22 Şubat 2013 Cuma

İzmir Usulü Mozaik Pasta


Tarif lezzetler.com adlı siteden alıntıdır. Üzerinde kendi damak tadıma göre değişiklikler yaptım. Güzelce yedik. 

2.5 paket Sade Pötibör Bisküvi (aslında 2 paket konsa, kakaosu daha bol kıvamlı olabilirdi, bir dahakine 2 paket bisküvi koymayı deneyeceğim.)
1 su bardağı iri çekilmiş tuzsuz fındık içi (tarifte ceviz yazıyor, bende fındık vardı, çok yakıştı)
2 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
2,5 çorba kaşığı un
100 gr tereyağı (tarifte 125 gr margarin diyordu ama ben eve margarin sokmuyorum)
3 çorba kaşığı kakao (hazır küçük paketlerde satılıyor, 1 paketi 2,5 kaşık falan geliyor, kattım hepsini)
- Bisküvileri elinizle kırarak ufak parçalar haline getirin ve fındıkla birlikte derince bir kabın içine koyun.
- Şeker, süt, un ve kakaoyu ufak bir tencereye koyup karıştırarak pişirmeye başlayın. Isınınca tereyağını ilave edin ve devamlı karıştırmak suretiyle çikolata sosu kıvamını alana kadar pişirin.
- Karışımı bisküvilere ekleyip hızlıca karıştırın. Streç film üzerine boşaltıp iki tarafından ortaya doğru katlayarak ve elinizle sıkıştırarak üçgen prizma şeklinde getirin (ev çatısı gibi olmalı). Her tarafını kapladıktan sonra buzluğa bırakın ve 2 saat kadar bekletin.
- Mozaik pastanızı servis yapmadan 30 dakika kadar önce buzluktan çıkarıp oda sıcaklığında bekletin. Dilimler halinde kesip afiyetle yiyiiiinnn. Kalan kısmını yine folyoya sarılı olarak buzlukta değil buzdolabında saklayın. 

Ev yapımı, çok basit, çok lezzetli, çok ucuz (yaklaşık 8 lira civarına geldi,  8-10 kişiye rahatlıkla ikram edilebilir) ve içinde ne olduğu belli! Böyle evde kendi elceğezimle yaptığım şeyleri oğullarım yiyince acayip mutlu oluyom ben! İşte benim pastaaammm (şekli az biraz kaçık olabilir, benden bu kadar!)
Streç filme sarılı ve buzluktan çıkmış hali ile pastam!

hıımmm lezzetliiiiii

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder