Sayfalar

27 Şubat 2013 Çarşamba

Kararlar ve Uygulamalar

Son bir iki hafta içinde seni sevmiyorum anne! dedi bana Deniz Baran, hem de defalarca, her sinirlendiğinde, her hayır dediğimde, gün içinde pekçok kez! Ağladım, üzüldüm.....

Sorguladım kendimi. Yanlışlarımı gördüm. Bazen sinirlenince sesimi yükselttiğimi farkettim. TV'nin bu evde biraz fazla açık olduğunu farkettim. Hastalıklardan fazlaca gerildiğimi ve çocuklarıma bunu yansıttığımı farkettim! Eşim de destek oldu sağolsun. Gün içinde TV'yi sabah 1-1,5 saat, akşam 30 - 45 dakika olmak üzere günde 2 saat, en çok 2,5 saat izlettirmeye karar verdim, uygulamaya geçtim.

Deniz de Barış da TV olmadan sıkılırlar diye düşünüyordum, yanılmışım. İnternetten, kitaplardan çeşit çeşit oyun buldum, taslaklarını ve malzemelerini hazırladım. Bulmaya da devam ediyorum. Hikaye saatleri yapıyorum, sohbet saatleri yapıyorum, fiziksel, bilişsel, sosyal - duyusal etkinlikler yapıyorum, işte gün geçiyor. Sonra da öğle uykusuna yatıyorlar. Akşam kalktıklarında yine oyunlar oynuyoruz, babaları ilgileniyor elinden geldiğince. Sonra da biraz çizgi film izleyip yatıyorlar.

Deniz Baran'da ciddi davranış değişikliği gözlemledim. Daha uyumlu oldu. Seni sevmiyorum demeyi bıraktı. İşyerinden getirdiğimiz küçük buzdolabını ilaçlara ayırdım, kapısını kilitledim, anahtarını kaldırdım. Deniz Baran defalarca zorlayarak açmayı başardı. Her seferinde hayır yapma, tehlikeli, içinde ilaçlar var ve çocuklar için zararlı dedim. Dinletemedim. Bir daha yaparsan düşünme koltuğuna oturtacağım, seni uyarıyorum dedim. Aradan 10 dakika geçti geçmedi, Deniz ortadan kayboldu bir anda. Ben mutfaktaydım, o da yanımdaydı, bir an içeri gitti. Deniz nerdesin dedim, düşünme koltuğundayım dedi. Neden dedim. Çünkü dolabı açtım ben gene dedi. güldüm kendi kendime. Aradan 3 dakika geçti (yaşı kadar dakika oturtuluyor) Gittim eğildim gözlerine baktım. bir daha yapacak mısın dedim, hayır söz veriyorum dedim, sarıldık öpüştük.

Mükemmel değilim. Elimden geldiğince iyi olmaya çalışıyorum. yanlışlarım da var doğrularım kadar. İyi bir anne olmak için çabalıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder