Sayfalar

27 Şubat 2013 Çarşamba

Mandallarla Sayı Çalışmaları

Bu etkinliği nerede gördüğümü hatırlamıyorum. okul öncesi'nden görmüş olabilirim ama emin değilim. Aslında bu etkinliği not etmiş ve kaynağını da yazmıştım, malzemelerini epey zaman önce hazırlamıştım ama Deniz Baran bu notlarımı aldığım bilgisayarıma ağzına aldığı suyu boca etti. Bu blogu 2012 nisan ayında tutmaya başladığımdan beri bu ikinci su vakası. Kırdığı alet edevatı, cep telefonlarını, laptopları saymıyorum bile. Sırf su vakası olarak bu ikincisi. Tarihe bir not : Deniz sen çok yaramaz bir çocuksun annecim. Gerçekten zor.... Ama cidden zorr....

Neyse konumuzu kaynatmayalım, uzun lafın kısası etkinliğin orijinalini nerde gördüğümü hatırlamıyorum. Zaten herkes birbirinden görüp yapıyor. Maria Montessori de bunu isterdi diye düşünüyorum.  :))) 

Önceden aldığım renkli tabaka kartonlarım vardı. Bir kaseyi kalıp olarak kullanıp dış daireyi çizdim ve kestim çıkardım. Daha küçük bir daireyi (ben kulak çubuğunun kabını kullandım) iç kısmına çizdim. böylece çerçeve yapmış oldum. çerçevenin içine rakamları cd kalemi ile yazdım, çerçevenin dışına da rakam kadar iri noktalar koydum. Mandalları Deniz Baran'ın önüne koydum. Hem rakam çalıştık hem mandal çalıştık. Bir taşla iki kuş... Bu arada Deniz Baran rakamlarla oyun oynamaktan hiiiiçç hoşlanmıyor o nedenle oyunun 9 rakamında sıkıldı ve yardımına koştum. Güzeldi, sıkıldığı için uzatmadık ama tavsiye ederiz, faydalı bir çalışma...

İşte resimlerimiz : 







2 yorum:

  1. bu çalışmaya bayılıyorumm :) resimlerde bir harika aferin oğluşunuza maşallahhh :) anne olarak araştırıyor ve uyguluyoruz herşey miniklerimiz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Gerçekten bakıyorum, anneler artık çok araştırmacı. Elimizden geleni yapıyoruz işte...

      Sil