Sayfalar

28 Şubat 2013 Perşembe

Sanatsal Etkinlik : Kukla Balon ve Karalama Çalışmaları


Tarifi kültür bakanlığı sitesinden aldım. Denemeye karar verdim. Yalnız şunu söyleyim, balonu öyle bi kere iki kere şişirerek yeterli esnekliği sağlamak neredeyse imkansız. Ben akşamdan şişirdim balonları, iple bağladım, ertesi sabah Deniz'le birlikte söndürdük ve gayet esnek bir balon elde etmiş olduk.

     Malzemeler

Orta büyüklükte bir adet balon
2 su bardağı un (ben 2 su bardağı unu aldıramadım, benim balonlar küçüktü sanırım) 
Küçük boy huni
Gazlı kalem (onun yerine oynak göz, ağız kulak vs. için renkli kartonlar, saç içinkrapon kağıtları kullandım)
Yün, renkli ip
Yapıştırıcı

YAPILIŞI
Önce bir yetişkin tarafından balon şişirilir ve yumuşatılır. Havası alındıktan sonra huni yardımıyla  içine un doldurulur. Balon dolduğunda ağzı bağlanır. Böylece balon, oyun hamuru kıvamına gelmiş olur. Balon elle yoğurularak değişik yüz biçimleri oluşturulur. Ardından gazlı kalemle ağız, burun ve gözler çizilir. Yün parçalarından saçlar yapılır.

Eğitimsel Değeri:
Boyama ve kesme faaliyetleri nedeniyle çocuğun küçük kaslarının etkili bir biçimde kullanılması sağlanır.
Kesme, yapıştırma, bağlama etkinlikler çocuğun el-göz kordinasyonun gelişmesini sağlar.

Bizim Uygulamamız :
Biri Deniz biri Barış için akşamdan iki balon şişirdim, esnemesi için sabaha kadar bıraktım. Bugün de iki balonu alıp huni yardımı ile içlerine evvelce en ucuzundan aldığım unu doldurdum, ağzını bağladım. Doğruca birini Barış'ın eline verdim.



Diğer balon için ise renkli krapon kağıtları, oynar gözler, ağız için kesilmiş kırmızı karton, burun ve kulak, el ve ayak için kesilmiş mavi kartonları hazırladım. Yapıştırıcı ile birlikte malzemeleri Deniz'e verdim. Deniz Baran kendisi parçaları yapıştırdı. Önce kol ve ayak kesmemiştim, Deniz ısrar edince onları da hazırladım.

Deniz Baran kendisi yapıştırdığı için gazlı kalemle ağız göz çizmekten daha verimli bir çalışma oldu.

Deniz balon kuklayı yaparken Barış da karalama çalışmaları yaptı. Barış'ın kalem tutuşu için özel bir çalışma yapmadım, ilginç bir yeteneği var. :)))

Sevdik, tavsiye ederiz. İşte resimlerimiz :

















Barış'ın unlu balonu tam stres topu valla, çok güzel oynuyorum.

2 yorum:

  1. cok tatlilar bir tasta iki kus hesabi br aktiviteyi iki cocugun yasina uygun hale getirebilmissin maasallh size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :)) Siz de bilirsiniz, aynı çağlarda hemen hemen çocuklarımız, biriyle ilgilenince diğeri ağlıyor. İkisinin eline bir şeyler verince çok rahat oluyor :))

      Sil