Sayfalar

9 Mart 2013 Cumartesi

Beni İzle ve Taklit Et


Beni İzle ve Taklit Et
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kazanım ve Göstergeleri
Motor Alan
Yer değiştirme hareketleri yapar.
Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
Yönergeler doğrultusunda yürür.
Yönergeler doğrultusunda koşar.

Bilişsel Alan
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme: ---
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Çocuklardan tek sıra halinde birbirlerinin ardı sıra dizilmeleri istenir.
Öğretmen sıranın başına geçerek bazı hareketler yapar (el sallama, başını kaşıma, dizlerini karnına çekme, vb.) ve çocuklardan bu hareketleri aynen taklit etmelerini ister.
Önce yavaş hareket edilir ve hareketler giderek daha hızlanır.
Hareketler belirli aralıklarla çeşitlendirilir.
Önce çocukların kolay taklit edebilecekleri hareketlerle başlanır. Daha sonra hareketler giderek karmaşıklaşır.
Sıranın başına sırasıyla her çocuğun geçmesi sağlanır ve hareketler yapması istenerek oyuna devam edilir.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Bizim uygulamamız : Biz bugün ayaküstü oynadık Deniz Baran'la bu oyunu. Ben yaptım, o da beni taklit etti. Koştuk, yuvarlandık, ellerimizi havaya kaldırdık. eğildik büküldük. Yanınca ne oluyor anne dedi, yanan şarkı söylüyor dedim. Aaaa ben yandım dedi kuzum. Canı şarkı söylemek istemiş :) İşte birkaç yanıştan sonra oyunu sonlandırdık.

Barış'ımsa bizi böyle görünce kafa sallayıp ortalarda geziyor. Alkışla tempo tutuyor. Çok eğleniyor.

Güzeldi, tavsiye ederiz. Harekete ihtiyaç duyulduğunda anne ve kuzular bir çeşit aerobik bile yapabilir bu etkinlikte. Hııımmm neden olmasın?!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder