Sayfalar

19 Mart 2013 Salı

Kendimce Çiğ Börek

Hamurun tarifi annemden, içi uydurmasyon!

Hamur için :
4 su bardağı un, biraz tuz, 1 yumurta, su.

Malzemeleri karıp, ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde ediyoruz. Bunun için suyu yavaş yavaş ekliyoruz. 4 su bardağı un için duruma göre 1 bardaktan biraz fazla (1+1/4 bardak) su yeterli olabilir. Ben azar azar ekledim, bu kadarı yeterli geldi. Biraz hamur elime yapışınca da un serpiştirdim! Bu konuda acayip derecede acemiyim, baştan söyleyim!

Unu eledim IKEA'dan aldığım elek çok kullanışlı!


Hamuru yapıp 30 dakika dinlenmeye bıraktım.


İç Malzeme :

İçi için kıyma (250 gr kadar),   3 orta boy rendelenmiş domates, 1 ortaboy rendelenmiş soğan, 2 diş ezilmiş veya rendelenmiş sarımsak, 1 çay kaşığı karabiber, bir çay kaşığı kimyon, tuz kullandım. Malzemeleri güzelce yoğurdum, hafif sulu bir kıvam elde ettim. Köfte gibi yekpare kalmasın dedim böreğin içinde!

Hazırlamış olduğum hamuru rulo yaptım. Bundan 13 eşit parça kestim. Hepsini yuvarlayıp pazılar elde ettim.

Oğullarımın oyun hamuru oynamaları için verdiğim merdanemi geri aldım ve merdane ile açtım pazılarımı. Her biri 1,5 karış kadar açılınca yarısına içini döşedim, diğer yarısını kapattım, kızartırken içi çıkmasın diye ağzını çatalla güzelce bastırdım.

Sonra da kızgın yağda kızarttım.

Deniz Baran'a sordum annecim güzel mi diye "öldüm anneeeeee çok güzel olmuş" dedi ağzı dolu dolu. Barış'ıma baktım, koparıp koparıp yiyor, keyfi yerinde!

Barış 1 tane, Deniz 1,5 tane yedi.

Hamurişi yapmakta acemiyim! İlk yapışımda hamuru bardakla açmıştım, merdanemi yıkamaya üşenmiştim. Baktım, lezzeti güzeldi ama biraz kalınca olmuştu. Daha ince olsa idi süper olabilirdi ama içi çok iyi denk gelmişti! Yani dışarıda yediğim çiğ böreklerin tadını aratmıyordu cidden. Aaahh bir de açmasını öğrensemmm, harika olacak demiştim kendi kendime.

Daha sonraki yapışımda ise azmettim. Acele etmedim. Önce sabahtan hamurumu tuttum, içini hazırladım. Oğullarım uyuyunca da böreklerimi merdanemle açtım. Bu sefer oldukça ince açabildim. Yani eli yatkın olan hanımlar kadar değilim elbette ama hiç fena sayılmaz bu  ikinci seferkiler....

Eşim de çok sevdi, ilk çiğ börek denememde bir yandan açıp bir yandan da pişirmiştim. 1 saatte içini hazırlaması, hamurunu tutması ve pişirmesi dahil her şey hallolmuştu. İkincisinde ise içini ve hamurunu hazırlaması 15 dakika, açması ve döşemesi 1 saatimi aldı,  yarım saatte pişirmesi sürdü.

Çocuklarımın yemesi ve sevmesi kesinlikle her şeye değer!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder